FANDOM

Wiki

Pomóż nam!

Artykuł "Yoda" jest zalążkiem artykułu. Jeśli możesz, rozbuduj go.

Z-95_Headhunter.jpg

Treść jest nie pełna! Należy uzupełnić informacje z wielu źródeł.

Ten artykuł wymaga szybkiej edycji! Należy opisać biografię od 19 BBY
Po wypełnieniu zadań wypisanych powyżej, usuń szablon.

Yoda — Wielki Mistrz Jedi o nieznanej rasie. Urodził się w roku 896 BBY. Był uważany za najpotężniejszego i najmądrzejszego mistrza Jedi swoich czasów. Używał krótkiego miecza o zielonym ostrzu. Był członkiem Najwyższej Rady Jedi. A także nauczycielem Luke'a Skywalkera, późniejszego odnowiciela zakonu Jedi, który zastąpił go w 4 ABY na funkcji wielkiego mistrza. Yoda zmarł w 4 ABY.

HistoriaEdytuj

Szkolenie i pierwsze informacje

Yoda szkolony

Szkolenie Yody z mistrzem N'Katą Del Gormo

 Niewiele wiemy o młodości Yody, wiemy tylko tyle, że Yoda był szkolony przez mistrza N'Katę Del Gormo

Mistrz

Przez wiele lat, nawet w Radzie, zajmował się szkoleniem wielu rycerzy Jedi w tym Mace'a Windu.  Około roku 200 BBY należał do kadry nauczycieli wykładającej na Chu’unthorze, statku kosmicznym będącym ruchomą akademią Jedi, krążącą po Galaktyce w poszukiwaniu istot czułych na działanie Mocy. 

W Radzie Jedi

Yoda i Dooku

Yoda i Dooku

Od czasu upadku Chu’unthora Yoda zasiadał w Najwyższej Radzie Jedi. Szkolił też kolejnych Padawanów i Młodzików.Był między innymi mistrzem Mace’a Windu, Ki-Adi-Mundiego , nauczał też Hrabiego Dooku.

Powstanie Yinchorri

Podczas powstania Yinchorri yoda cały czas przebywał w Świątyni Jedi nawet wtedy, gdy Yinchorri szturmowali ją. Razem z innymi Jedi bronił, a później przesłuchiwał żyjącego terrorystę. Terrorysta wykorzystując chwile nieuwagi Yodi próbował go zabić. Z opresji chciał go uratować Soon Bayts, ale Yoda powiedział, że sam dałby mu radę i że jest doświadczonym Jedi.

Inwazja NabooEdytuj

W roku 32 BBY Senat Galaktyczny przyjął ustawę, która opodatkowała szlaki handlowych do odległych systemów, starając się osłabić rosnącą władzę Federacji Handlowej, która była tak potężny, że miała swoją delegację Senatu. Federacja stworzyła siły inwazyjne robotów bojowych, w uzupełnieniu do ich rosnącej floty okrętów wojennych, w proteście przepisów Senatu, zablokowali małą planetę Naboo. Królowa Amidala z Naboo błagał o pomoc Republiki, a Najwyższy Kanclerz Finis Valorum zapytał Yoda i Radę, aby wysłać Jedi by
Yoda Episode I Canon

W radzie Jedi

negocjować z Federacją Handlową, jako ambasadorowie Republiki. Rada wysłała mistrza Jedi Qui-Gona Jinna i jego ucznia Obi-Wan Kenobiego, by negocjowali z kierownictwem Federacji Handlowej. Jednakże, po przybyciu Jedi, Federacja próbował zamordować ich i zaczął inwazję Naboo, Jedi jednak uratowali królową Naboo, Amidalę i całe Naboo.

Wojny KlonówEdytuj

Bitwa o GeonosisEdytuj

W roku 22 BBY Yoda wybrał się na planete Kamino, po tym jak Obi-Wan Kenobi doniósł Radzie Jedi o tym, że Republika ma armię Żołnierzy Klonów potajemnie zamówioną przez pewnego mistrza Jedi. Obi-Wan został w tym czasie złapany wraz z swym padawanem Anakinem Skywalkerem i senator Padmą Amidalą na pustynnej palnecie Geonosis. Na ratunek im wysłano ok. 200 Jedi. Bitwa była bardzo zacięta i Jedi prawie by przegrali, gdyby nie to, że Yoda przyleciał z Klonami. Yoda stoczył też pojedynek z Dooku. Bitwa zakończyła się zwycieństwem Republiki.

Yoda na Ilum

Yoda na Ilum

Ochrona świątyni kryształów na Ilum

Separatyści postanowili osłabić Jedi i zniszczyć ich świątynie na Ilum. W świątyni znajdowały się kryształy, które nie mogły wpaść w ręce Separatystów. Położenie tej świątyni znał też Hrabia Dooku, dawny Jedi a teraz Separatysta i Darth. Separatyści wysłali tam setki droidów bojowych. Jednak na planecie znajdowały się dwie mistrzynie Jedi. Były to Luminara Unduli i jej uczennica Barrissa Offee. Yoda wyczuł to i poleciał z senator Amidalą by pomóc. Gdy wylądował znalazł wiele droidów, ale je pokonał. Yoda uratował Jedi, ale był zmartwiony bo lokalizacja świątyni została ujawniona.

Misja na RugosieEdytuj

Ambush

Yoda i Klony

W późniejszym czasie Yoda został
Rugossa Ambush Assaj

Negocjacje

wysłany na księżyc o nazwie Rugosa, by negocjować w sprawie dołączenia Toydarii do Republiki. Miał tam
Yoda Ambush Assaj Miecz świetlny

Yoda po przybyciu na planete

rozmawiać z królem Toydarii - Katuunko. Gdy znajdowali się w atmosferze zaatakowali ich Separatyści. Yoda z innymi klonami podjął decyzję, o tym, że dotrze na planete w kapsule ratunkowej. Na powierzchni planety byli już Separatyści, którzy po tym jak król postanowił, że dołączy do Republiki, a nie do Separatystów, postanowili zaatakować. W pore przybył Yoda.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki