FANDOM

Legends3.png

"Jestem Xoxaan. byłam jednym z pierwszych Lordów Sithów, jednym z tych, którzy porzucili Jedi i szukali mroczniejszej ścieżki do prawdy."
―Xoxaan

XoXaan — humanoidalna kobieta, która razem z jedenastoma innymi upadłymi Jedi, została jednym z pierwszych Lordów Sithów. XoXaan walczyła w wojnie w czasie Stuletniej Ciemności po stronie Mrocznych Jedi, tylko po to, by zostać pokonanym i wygnanym z Zakonu Jedi. Winna zdrady, została zesłana daleko w galaktykę. Razem z jedenastoma Mrocznymi Jedi trafiła na Korriban, gdzie znaleźli i zniewolili rdzenną ludność planety, Sithów. Sithowie czcili ich jak bogów, a oni nimi rządzili. Nazwali się Lordami Sithów i założyli Zakon Sithów, którego liderem był Ajunta Pall. Stworzyli też religię, składającą się z połączonych wierzeń i magii Sithów z Ciemną stroną Mocy.

Podczas gdy inni Lordowie Sithów mieli podobne talenty, XoXaan była wyjątkowo utalentowana w leczeniu Ciemną stroną. Zawarła swoją wiedzę w holocronie Sithów, który został wyjęty z jej grobu w Dolinie Mrocznych Lordów przez A'Sharada Hetta. Jej duch czekał tysiące lat na kogoś, kto przybyłby do jej grobu i byłby godzien jej nauk i znalazła idealnego ucznia w byłym Jedi A'Sharadzie Hettcie. Od ducha i holocronu XoXaan, Hett nauczył się ścieżek Sithów i założył Nowy Zakon Sithów, którego nauki opierały się na naukach XoXaan. Kiedy Hett został Mrocznym Lordem Sithów, zbudował masywną statuę przedstawiającą XoXaan i umieścił ją w nowej świątyni Sithów na Coruscant.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki