FANDOM

Legends3.png

Republika przekształcona w Imperium!

Strona Xizor (lub jej część) została skopiowana z Empirepedii.

Sheev2.jpg

Xizor — szef organizacji Czarne Słońce.

Charakterystyka Edytuj

Liczący sobie koło stu lat Xizor pochodził z rasy Falleen wywodzącej się bezpośrednio od gadów, co zapewniało mu zielonkawy kolor skóry i oszczędną fryzurę w formie czarnej kity z tyłu głowy. Xizor był synem lokalnego króla na planecie Falleen. Był perfekcjonistą, który jednak miał chyba zbyt duże mniemanie o sobie. Dużo uwagi przywiązywał też do doskonałej kondycji fizycznej. Xizor uczestniczył też w spisku, który przyczynił się do upadku Gildii Łowców Nagród, próbował też przejąć kontrolę nad firmą Zakłady Stoczniowe Kuat. Vig Czarnego Słońca.

Historia Edytuj

MłodośćEdytuj

Xizor
Xizor na Coruscant.jpg

Xizor na Coruscant

pochodził z królewskiego rodu planety Falleen, gdzie Imperium eksperymentowało z groźnym wirusem. Był synem panującego tam władcy, co dawało mu tytuł księcia. W wieku kilkudziesięciu lat odleciał z planety, by wstąpić do przestępczej organizacji Czarne Słońce. Dzięki wrodzonemu sprytowi i przebiegłości, oraz nieograniczonym prawie funduszom płynącym od ojca i z różnych prywatnych przedsiębiorstw, Xizor wkrótce zaczął szybko awansować w hierarchii. Swoich wrogów i konkurentów likwidował szybko i bezlitośnie. W okresie Wojen Klonów był już kandydatem na Viga.

Czarne Słońce Edytuj

Czystka JediEdytuj

Największym wrogiem Falleena w walce o ten tytuł był Nedijanin Kaird. By zdyskredytować konkurenta, Xizor stworzył nową intrygę. Rozpuścił w organizacji plotki o hiperkrysztale, będącym w posiadaniu jednego z władców Wspólnego Sektora. Kaird chwycił przynętę, nie wiedząc, że przedmiot ma wmontowany nadajnik. Wynajął złodzieja, a następnie sprzedał przez pośredników klejnot Xizorowi. Ten zgłosił to Dalowi Perhi - szefowi Czarnego Słońca. Po tym sukcesie, Falleen otrzymał kolejne zadanie - miał odnaleźć droida protokolarnego 10-T40, który miał zawierać cenne dla Vadera i rebeliantów informacje. Xizorowi udało się odnaleźć go w slumsach Ugnaughtów. Szczęśliwie przeżył również zamach Kairda i pochwycił rywala. Tymczasem do walki o robota przyłączył się Jax Pavan, wraz z innymi rebeliantami. Książę Falleenów uciekł przed nimi kierując się do dzielnicy fabrycznej. Znajdowało tam się tajne laboratorium Xizora, w którym próbował on stworzyć bioandroida mającego udawać Dala Perhi. Placówka okazała się zniszczona przez zdziczałe droidy. W tym czasie do dzielnicy przybył Jax Pavan. W pojedynku między rycerzem Jedi, a Xizorem książę Falleenów zdołał zranić byłego majora Rostu i szarą paladynkę Laranth Tarak. W końcu przegrał on jednak z Jaksem i uciekł z laboratorium, zaś 10-4TO został zniszczony. Niedługo potem Xizor otrzymał tytuł viga.

VigEdytuj

Znajomości z  Corranem VigilemEdytuj

Tyno Fabris, porucznik w Czarnym Słońcu, spotkał się z Corranem Vigilem, mało znanym przemytnikiem, który poznał Fabrisa poprzez znajomości z Tudenem Salem w Keldabe. Wkrótce Vigil zaczął ingerować w Czarne Słońce i stał się tam tak popularny, że sam Xizor zechciał się z nim spotkać. Corranowi towarzyszyli Den Dhur i Sacha Swiftbird. Falleen zgodził się wysłać przemytnika na stację Czarnego Słońca nad Concordią. Vigil okazał się być Jedi Jaksem Pavanem i zdemolował komnaty pałacu Xizora.

Era RebeliiEdytuj

Książę Xizor był szefem największej organizacji przestępczej za czasów Imperium, znanej jako Czarne Słońce, a legitymującej się formalnie jako legalne przedsiębiorstwo transportowe. Wkrótce po awansie na mafiosa numer jeden, Xizor wdał się w bliższe kontakty z Imperatorem, uważnie śledząc co dzieje się w Imperium i - ze szczególnym zainteresowaniem - obserwując poczynania Lorda Vadera, z którym potajemnie rywalizował o względy Palpatine’a. W rzeczywistości pragnął jego kompromitacji i odsunięcia go od łask jego mistrza. Dowiedziawszy się, że na specjalne życzenie Imperatora Vader poszukuje niejakiego Luke’a Skywalkera, Xizor postanowił wytropić go wcześniej i zabić na złość Vaderowi. Gdy układał intrygę, doniesiono mu jednocześnie o próbach skontaktowania się z nim przez księżniczkę Leię Organę, która wraz z Landem CalrissianemChewbaccą i C-3PO miała nadzieję, że pomoże jej on w wyrwaniu Hana Solo z łap Hutta Jabby. Xizor, mający upodobanie w pięknych, zabójczych i obdarzonych ogromną władzą kobietach, nakazał swej ochroniarce - droidowi złudnie podobnemu do zwykłego człowieka, imieniem Guri - by przyprowadziła ją do niego. Ku jego niezadowoleniu Leia nie dała się uwieść.

Śmierć Edytuj

Wkrótce po niej zjawili się Luke i Lando, którzy wysadzili w powietrze niemal 200-piętrowy pałac Czarnego Słońca na Coruscant i wspólnie z przyjaciółmi zdążyli zbiec przed gniewem Xizora. Jego flota przegrała w starciu z flotą Vadera, który zjawił się niespodziewanie, by uratować synowi skórę. Xizor zaś zginął na pokładzie swego statku Falleen’s Fist.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki