FANDOM

Click here for Wookieepedia's article on the Canon version of this subject.  This article covers the Legends version of this subject. 
Queicon.png

Tytuł tego artykułu jest domysłem.

Artykuł bazuje na Legendarnych informacjach, ale jego aktualny tytuł jest tylko domysłem.

"Ładunek wybuchowy! Właśnie dlatego nienawidzę latać!"
―Obi-Wan Kenobi[źródło]

Walka kosmiczna nad Geonosis była krótką konfrontacją stoczoną pomiędzy Jangiem Fettem a Obi-Wanem Kenobi wewnątrz niebezpiecznego pierścienia asteroid, otaczającego planetę Geonosis, kontrolowaną przez Separatystów. Bitwa miała miejsce w roku 22 BBY.

PowodyEdytuj

Boba: "Tato, chyba ktoś nas śledzi!"
Jango: "Ten Jedi musiał przyczepić do kadłuba urządzenie naprowadzające. Trzymaj się, synu. Wejdziemy w pole asteroid i pokażemy mu parę niespodzianek."
―Jango i Boba Fett zauważają myśliwiec Jedi[źródło]

Po pojedynku z Jango Fettem na Kamino, Obi-Wan rzuca urządzeniem naprowadzającym w kadłub odlatującego Slave I. Kenobi ściga statek, aż dociera w okolice planety Geonosis. Wtedy Boba Fett zauważa, że są śledzeni, a Jango kieruje statek na pas asteroid.[1]

BitwaEdytuj

ŁadunekSejsmiczny.jpg

Wybuch ładunku sejsmicznego

"Weź go, tato! Ognia!"
―Boba Fett do swojego "ojca"[źródło]

Obi-Wan Kenobi ściga Jango unikając asteroid i wysłanych przez Fetta ładunków sejsmicznych. Jango przelatuje przez tunel w planetoidzie, ale Kenobi nie rezygnuje z pogoni. Fett bierze na cel pojazd Kenobiego i strzela. Po uszkodzeniu urządzenia zakłócającego, namierza Obi-Wana strzałem naprowadzającym[1] i pozwala Bobie go zestrzelić.[2]

"R4, przygotuj się do wyrzucenia pojemników z zapasowymi częściami. Odpalaj teraz!"
―Obi-Wan Kenobi do R4-P17[źródło]

W ostatniej chwili Kenobi rozkazuje swojemu astromechowi R4-P17, aby wyrzucił z myśliwca kanistry z zapasowymi częściami. Po uderzeniu w pojemniki, pocisk eksploduje. Wybuch sprawia, że Jango zaczyna wierzyć, iż pokonał wroga. Tymczasem Kenobi bezpiecznie ląduje na pobliskiej asteroidzie, patrząc jak Fett wlatuje w atmosferę Geonosis. Wydarzenia kończą się, gdy Slave I ląduje na powierzchni planety, a dalsze śledztwo zamienia się w misję na Geonosis.[1]

Pojawienia sięEdytuj

Uwagi i przypisyEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki