FANDOM

Tab-canon-black  Tab-legends-white 
Queicon

Tytuł tego artykułu jest domysłem.

Artykuł bazuje na Legendarnych informacjach, ale jego aktualny tytuł jest tylko domysłem.

"Ładunek wybuchowy! Właśnie dlatego nienawidzę latać!"
―Obi-Wan Kenobi[źródło]

Walka kosmiczna nad Geonosis była krótką konfrontacją stoczoną pomiędzy Jango Fettem a Obi-Wanem Kenobi wewnątrz niebezpiecznego pierścienia asteroid, otaczającego planetę Geonosis, kontrolowaną przez Separatystów. Bitwa miała miejsce w roku 22 BBY.

PowodyEdytuj

Boba: "Tato, chyba ktoś nas śledzi!"
Jango: "Ten Jedi musiał przyczepić do kadłuba urządzenie naprowadzające. Trzymaj się, synu. Wejdziemy w pole asteroid i pokażemy mu parę niespodzianek."
―Jango i Boba Fett zauważają myśliwiec Jedi[źródło]

Po pojedynku z Jango Fettem na Kamino, Obi-Wan rzuca urządzeniem naprowadzającym w kadłub odlatującego Slave I. Kenobi ściga statek, aż dociera w okolice planety Geonosis. Wtedy Boba Fett zauważa, że są śledzeni, a Jango kieruje statek na pas asteroid.[1]

BitwaEdytuj

ŁadunekSejsmiczny

Wybuch ładunku sejsmicznego

"Weź go, tato! Ognia!"
―Boba Fett do swojego "ojca"[źródło]

Obi-Wan Kenobi ściga Jango unikając asteroid i wysłanych przez Fetta ładunków sejsmicznych. Jango przelatuje przez tunel w planetoidzie, ale Kenobi nie rezygnuje z pogoni. Fett bierze na cel pojazd Kenobiego i strzela. Po uszkodzeniu urządzenia zakłócającego, namierza Obi-Wana strzałem naprowadzającym[1] i pozwala Bobie go zestrzelić.[2]

"R4, przygotuj się do wyrzucenia pojemników z zapasowymi częściami. Odpalaj teraz!"
―Obi-Wan Kenobi do R4-P17[źródło]

W ostatniej chwili Kenobi rozkazuje swojemu astromechowi R4-P17, aby wyrzucił z myśliwca kanistry z zapasowymi częściami. Po uderzeniu w pojemniki, pocisk eksploduje. Wybuch sprawia, że Jango zaczyna wierzyć, iż pokonał wroga. Tymczasem Kenobi bezpiecznie ląduje na pobliskiej asteroidzie, patrząc jak Fett wlatuje w atmosferę Geonosis. Wydarzenia kończą się, gdy Slave I ląduje na powierzchni planety, a dalsze śledztwo zamienia się w misję na Geonosis.[1]

Pojawienia sięEdytuj

Uwagi i przypisyEdytuj