FANDOM

Wiki

Pomóż nam!

Artykuł "Vilmarh Grahrk" jest zalążkiem artykułu. Jeśli możesz, rozbuduj go.

Vilmarh Grahrk, zwany również Villie to Devaronianin, przemytnik, najemnik i łowca nagród, działający w czasie upadku Republiki. Miał skłonności do alkoholu, hazardu i pięknych kobiet. Posiadał bardzo liczną rodzinę. Często współpracował z Jedi, Quinlanem Vosem, ale rzadko się do tego przyznawał, w jednym ze swoich opowiadań twierdził, jakoby Quin był jedynie strażnikiem, którego wyrzucono za pijaństwo.

HistoriaEdytuj

Współpraca z Darthem SidiousemEdytuj

w 33 BBY Villie
Vilmarh Grahrk 2

Młody Ville

spotkał i nawiązał współpracę z Darthem Sidiousem, który zlecił mu przygotować wojowników Yinchorri do wojny z Zakonem Jedi. Grahrk zaangażował do tego swoją rodzinę, między innymi swojego kuzyna Olmara, syna kuzyna Holmara. W wojnie poległo wiele ofiar, z obu stron, w tym jeden członek Rady Jedi. Olmar został schwytany, ale udało mu się uciec i skontaktować z Villiem, w czego wyniku Jedi zlokalizowali jego kryjówkę. Vilmarh natychmiastowo uciekł, unikając kary. Villie opowiadał własną wersję tej historii, mocno przekoloryzowaną i przedstawił siebie jako niepokonanego i sprytnego bohatera.

Spotkanie z Quinlanem VosemEdytuj

Villi
Villi Quinlan

Grahrk i Vos

e spotkał Quinlana na księżycu Nar Shaddaa, gdzie brał udział w polowaniu na niego. Vos jednak mimo straty pamięci okazał się sprytniejszy i omal nie zabił Vilmarha. Ten jednak wywinął się od śmierci i założył się o to, że Quin bezpiecznie opuści planetę, w czym mu pomagał. Zdecydowali odlecieć się statkiem Devaronianina- Inferno. Po drodze odwiedzili Biba Fortunę, który mógł mieć informacje o Quinlanie. Wizyta zakończyła się jednak walką i postanowili uciec. Udało im się jedynie dowiedzieć, że chodzi o o kogoś ważnego z Coruscant. Na lądowisku okazało się, że Grahrk przegrał statek w zakładzie. Vosowi udało się przekonać obecnego właściciela, że gdy Villie wygra zakład o jego życie, to zapłaci mu za statek. Następnie odlecieli na Kiffu, gdzie Quinlan otrzymał od swej ciotki Tinte informacje, na których podstawie postanowili odwiedzić Ryloth. Vilmarh spotkał tam swojego kuzyna Holmara, który próbował namówić go na zabicie Quinlana. Grahrk zdradził go jednak i zastrzelił. Później razem z Vosem znaleźli kopalnie ryllu, w której przebywały pająki wykorzystywane do wytworzenia błyszczostymu. Villie wyjaśnił, że pająki karmi się Ryllem i w ten sposób powstaje błyszczoryll. Walczyli z potworami we dwójkę, ale Vilmarh popewnym czasie wpadł w przepaść. Quin był przekonany, że zginie.