FANDOM

Legends3.png

Wiki.png

Pomóż nam!

Artykuł "Tholme" jest zalążkiem artykułu. Jeśli możesz, rozbuduj go.

TholmeJedi, mistrz Quinlana Vosa, Człowiek. W czasie rozkazu 66 ukrył się ze swoją kochanką (również Jedi) w jaskiniach na Kashyyyku.

HistoriaEdytuj

MłodośćEdytuj

Nieznana jest data urodzenia oraz pochodzenie Tholme'a. Prawdopodobnie jako mały chłopiec został zabrany przez Jedi, na szkolenie. Gdy ukończył trening, udał się na Anzat, gdzie odszukał Akku Seii- anzackiego mistrza sztuk walki. Pod jego okiem wyszlifował swoje zdolności w ukrywaniu swojej obecności w Mocy, dzięki czemu w przyszłości mógł wielokrotnie udawać swoją śmierć, by zmylić przeciwnika. Nauczył się również sztuki szpiegostwa i skradania, co również przydało mu się wielokrotnie w późniejszych latach życia.

W dalszym czasie spotkał piękną Jedi imieniem T'ra Saa i od razu się w niej zakochał (z wzajemnością). Oboje sądzili, że potrafią pozbyć się pychy i przywiązania- podstawowych cech ciemnej strony mocy.

Obserwator JediEdytuj

Tholmemlody.jpg

Kurlin rozmawia z Tholme

Na Kiffu i KiffexEdytuj

Mlodyquin.jpg

Quinlan patrzy na śmierć rodziców.

Gdy Tholme stał się rycerzem JediNajwyższa Rada Jedi wysłała go na Kiffu i Kiffex. Tam bardzo zaprzyjaźnił się z miejscowym władcą Sheyfem Kurlinem Vosem. Ten tak go polubił, że pozwolił mu szkolić swojego dalekiego kuzyna Quinlana. Chłopiec miał dar odczytywania wizji z przedmiotów, ale był dość duży. Tholme po namyśle postanowił go nauczać.

Na Kiffu i Kiffex zaczęli przybywać Anzaci,
Tholme Kiffu Vos.jpg

Tholme przygląda się rodzinie Vos'ów

poszukujący
Tholme opiekuje się Quinlan.jpg

Tholme opiekujący się Quinlanem

uwięzionego Mrocznego Jedi Volfe Karkko. Miejscowa Sheyf Tinte Vos pozwoliła im zabić Quian i Pethrosa, którzy byli rodzicami Quinlana. Na ich ciałach nie było żadnych śladów. Rzekomo aby poznać sprawców (a w rzeczywistości, żeby zainfekować Quinlana ciemnością), Tinte dała chłopcu medalion jego matki i nakazała odczytać z niego wspomnienia. Quinlan wykorzystał swój dar, przez co po raz pierwszy przeżył śmierć swoich rodziców. Wtedy wpadł w szał
Shylar.jpg

Quin i Shylar

i 3 dni krzyczał. Uzdrowił go dopiero Tholme, który wrócił z misji.

Trening QuinlanaEdytuj

W 55 BBY młody uczeń rozpoczął oficjalny trening. Inni Jedi pomogli Tholmowi "naprawić" psychikę Quina, ale brutalne wspomnienia pozostały w nim na zawsze. W tym czasie Quin zakochał się w innej Jedi o imieniu Shylar. W obawie przed ciemną stroną mocy szybko zakończyli związek.

Misja na ThyferrzeEdytuj

Tholme Quin Thyferra.jpg

Quin i Tholme w fabryce bacty.

W 44 BBY wybuchł konflikt pod nazwą Wojna Starka, Tholme i Quinlan zostali wysłani na planetę Thyferra, by zbadać sprawę zaniku bacty. Okazało się, że pożar fabryki był ukartowany, a federacja handlowa ukradła bacte. Iaco Stark ustalając cenę kilka razy większą, chciał się dorobić majątku, ale dogadał się z Republiką i został legalnym kupcem.

Misja na RylothEdytuj

Mala Aayla.jpg

Mała Aayla

Jakiś czas później Quinlan i Tholme zostali wysłani z misją na planetę Ryloth. Ich celem było
Aayla i Quinlan Wampa akakuje.jpg

Atak Wampy

znalezienie nielegalnego handlarza groźnymi zwierzętami takimi jak Wampy. Pierwszym z podejrzanych była osoba z Klany Secura. W drodze do siedziby klanu Jedi natkneli się na tańczące Twi'leckie niewolnice. Quinlan bardzo się zdziwił, ponieważ w Republice panował oficjalny zakaz niewolnictwa. W dalszej drodze zobaczyli proceder sprzedawania innych niewolnic do służby u Hutta. Jedną z tych niewolnic była Aayla Secura. Jedi udali się do Pola Secury, wujka Aayli, u którego chcieli się dowiedzieć kto z rodu Secura uprawia niewolnictwo i handel dzikimi zwierzętami. Pol jednak wszystkiemu zaprzeczył i powiedział, że nikt z jego rodu nie zajmuje się niewolnictwem i handlem. Podczas rozmowy Tholme'a z Polem i Lonem, Quin wyczuł wielkie przerażenie. Szybko popędził jej na pomoc. Okazało się, że Aayle atakuje Wampa, która zbuntowała się Huttowi i zaczeła zabijać wszystkich dookoła. Quinlan uratował  Aayle, ale zabił Wampe. W takiej sytuacji, Pol niechętnie przyznał, że ktoś z jego rodu zajmuje się handlem dzikimi zwierzętami.

Aayla została przewieziona na Coruscant, a badania wykazały, że jest wrażliwa na Moc. Aayla została Jedi.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki