FANDOM

T'ra Saa Mistrzyni Jedi z gatunku Neti, która służyła Zakonowi w ostatnich wieków Galaktycznej Republiki. W większości swoich pojawień dzierżyła zielony miecz świetlny, ale w Ciemności był on złoty.

Historia Edytuj

W latach poprzedzających upadek Republiki, Mistrzyni Saa zakochała się w Mistrzu Jedi Tholmie i została jego następca jako Stróż Jedi sektoru Kifu.

Po nadejściu Wojen Klonów, Netianka otrzymała stopień generała w Wielkiej Armii Republiki. Po wydaniu Rozkazu nr 66, T'ra razem z Tholmem umknęła na Kashyyyk, gdzie schronili się razem z byłym Padawanem Tholme'a, Quinlanem Vosem i jego rodziną.

Po postaniu Imperium Galaktycznego,, Tholme odszedł, a Saa żyła nadal, aby odzyskać swoją pozycję Mistrza Jedi w Nowym Zakonie Jedi. Należna jej ze względu na gatunek długowieczność pozwoliła jej dożyć stworzenia Nowego Zakonu pod wodzą Luke'a Skywalkera. Zasiadła w Radzie Zakonu razem z Whiphidzkim Mistrzem Jedi K'Kruhkem, którego znała jeszcze w czasach Starego Zakonu.

Medytacja Bitewna

T'ra Saa broniąca świątyni Jedi

Blisko zakończenia Drugiej Imperialnej Wojny Domowej, T'ra Saa poświęciła się na planecie Taivas, gdzie znajdowała się ukryta świątynia Jedi. Siły odrodzonego Dartha Krayta natarły w potężnym ataku na świątynię, były również przygotowane na kontratak pod wodzą Roana Fela. Saa uwolniła potęgę Mocy planety i stworzyła ogromny promień światła, który otworzył w szeregach Sithów dziurę, pozwalając innym Jedi i ich sojusznikom uciec z planety i wygrać wojnę.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki