FANDOM

Wiki.png

Pomóż nam!

Artykuł "Stass Allie" jest zalążkiem artykułu. Jeśli możesz, rozbuduj go.

Stass Allie — mistrzyni Jedi zasiadająca w Radzie. Pochodziła z planety Tholothlegendy i była kuzynką Adi Galli. Po jej śmierci zasiadła w Radzie Jedi. Posiadała miecz świetlny o zielonej klindze, a w walce posługiwała się I formą - Shii-Cholegendy. Zginęła w wyniku rozkazu 66.

BiografiaEdytuj

Wczesne życie

Stass Allie jedi miecz zielony 23112.jpg

Stass Allie pochodziła z planety Tholoth. Na rycerza Jedi została pasowana w 26 BBY. Allie była uzdolnioną wojowniczką, co udowodniła rozbijając kartel soli Lojraka Shraga na planecie Cona. Ostatecznie została uzdrowicielką. W walce używała Formy I, zwanej Shii-Cho.

Bitwa o Geonosis

W 22 BBY wraz z grupą dwustu Jedi wyruszyła na pustynną planetę Geonosis, by ratować znajdujących się tam Anakina Skywalkera, Obi-Wana Kenobiego, i Padmé Amidalę. Jako jedna z niewielu przeżyła walkę na arenie i później, po przylocie Yody wraz z komandorem klonów, najprawdopodobniej z Neyem poleciała, by walczyć na pustynnych obszarach tejże planety.

Obrona Kanclerza.jpg

Obrona Kanclerza

Śmierć kuzynki i kariera w radzie Jedi

Dwa lata później - w roku 20 BBY Adi Gallia została zabita przez Generała Grievousa. Smutna Jedi przyjęła propozycję mistrza Yody i zajęła miejsce swojej kuzynki w radzie Jedi.

Bitwa o Coruscant

Pół roku później Stass dowodziła jednym z batalionów chroniących Coruscant, a także broniła Kanclerza w jego biurze.

Bitwa o Saleucami i ŚmierćEdytuj

Jakiś czas po śmierci Oppo Rancisisa Stass Allie została wysłana na Saleucami by dalej walczyć. Podczas patrolu Neyo i CT-3423 otrzymali rozkaz 66 i zabili mistrzynię. Jej egzekucję wyjaśnił Sate Pestage, który powiedział, że miała powiązania terrorystyczne.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki