FANDOM

Gra
Star Wars: The Old Republic

SWTOR
Deweloperzy BioWare Austin
Wydawcy
Data wydania
Ograniczenie wiekowe
Konsole/Platformy Microsoft Windows
Era Era Starej Republiki
Czas akcji 3643 BBY3632 BBY
Dodatki

Star Wars: The Old Republic — znana też jako SWTOR lub po prostu TOR, gra z serii The Old Republic. Jest to internetowy multiplayer, w którym gracz wciela się w postać ze Star Wars. Została wyprodukowana przez BioWare, Electronic Arts i Lucas Arts. Gra miała premierę 20 Grudnia 2011 roku w USA. Jest to kontynuacja popularnego Knights of the Old Republic i jego sequelu, Knights of The Old Republic II: Sith Lords.

SWTOR - Choose Your Class (All class trailers)10:31

SWTOR - Choose Your Class (All class trailers)

Akcja dzieje się, jak sama nazwa mówi, w czasach Starej Republiki, około 3000 lat przed Bitwą o Yavin. Gracz może wybrać stronę (Ciemna lub Jasna), zawód (Rycerz Jedi, Negocjator Jedi, Szmugler, Żołnierz Republiki, Wojownik Sithów, Inkwizytor Sithów, Łowca Nagród i Imperialny Agent) oraz wygląd swojego avatara włącznie z rasą (ludzie, twi'lecy, zabrakowie, cyborg, mirialanin, rattataki, chissowie). Każdy z zawodów odgrywa inną rolę w wydarzeniach w grze, a więc ma inne zadania i miejsca akcji. Ponieważ jest to multiplayer, to grając można napotkać innych graczy z całego świata, którzy grają o tej samej porze i można z nimi rozmawiać.

Gra jest dostępna do pobrania i grania za darmo tutaj albo free tu.

WstępEdytuj

Stara RepublikaEdytuj

Rycerz Jedi
To mroczna era dla Zakonu Jedi. Imperium Sithów unicestwiło Świątynię Jedi na Coruscant i zabiło wielu dzielnych obrońców Republiki w czasie ostatniej wojny.

Ocaleli Jedi wycofali się na swoją starożytną ojczyznę, TYTHON, gdzie skorzystali z watłego pokoju, aby chronić nowe pokolenie strażników dla Galaktyki.

Teraz, ukazuję się nowa nadzieja. Młody Padawan silny Mocą podrużuje do nibezpiecznych dzicz Tythona, aby ukończyć ostateczne próby Jedi i zostać Rycerzem Republiki...

Negocjator Jedi
Zło grozi pochłonięciem Galaktyki. Nieodparty atak Sithów zniszczył Świątynię Jedi i doprowadził obrońców Republiki do wygnania w czasie ostatniej wojny.

Kruchy pokój został wynegocjowany i Jedi powrócili do ich długo porzuconej ojczyzny, TYTHONU, aby przegrupować się i odkrywać swoje starożytne początki.

Teraz, mądry młody Padawan podróżuje do ruin w górach Tythona w niebezpiecznym zadaniu ukończenia prób Jedi i zgłębienia tajemnic Mocy...

Przemytnik

W przygranicznych systemach rządzi anarchia. Podczas, gdy Republika dochodzi do siebie po swoim konflikcie z Imperium Sithów, brawurowi najemnicy czerpią zyski z międzygwiezdnego zamieszania.

ORD MANTELL, świat zniszczony wojną pomiędzy pro-republikańskimi mieszkańcami i separatystycznymi ekstremistami, stał się atrakcyjnym celem dla wolnych przedsiębiorców.

Teraz, odważny kapitan szukający zleceń przybył dostarczyć ładunek broni do strefy starcia, przedzierając się zwinnym frachtowcem przez śmiertelną zaporę ataków separatystów...

Żołnierz
Chaos ogarnia Republikę Galaktyczną. Wpływowe systemy gwiezdne odłamują się od trwającego tysiąclecia sojuszu, rozzłoszczone ugodą Republiki z Imerium Sithów.

Na planecie ORD MANTELL wybucha wojna domowa pomiędzy lojalnymi Republice mieszkańcami, a brutalnymi separatystycznymi ekstremistami, wzniecającymi kampanie terroru przeciwko swoim własnym ludziom.

Teraz, elitarny młody sierżant ze synnego Republikańskiego HAVOC SQUADU przybył aby pomóc pokonać separatystów i przywrócić pokój na tym zniszczonym wojną świecie...

Imperium Sithów Edytuj

Wojownik Sithów

Imperium Sithów wzmacnia swój nacisk na Galaktykę. Republika i jej obrońcy, Jedi są osłabieni po udanej kampanii militarnej Imperium.

Po wynegocjowaniu kruchego pokoju, Imperium śle wszystkich potencjalnych Sithów, aby poddać ich okrutnym i śmietelnym próbom, w Akademii Sithów na surowej planecie KORRIBAN. 

Dziś, jeden z najbardziej obiecujących młodych wojowników Imperium, został w tajemnicy wezwany do wpływowego nadzorcy, aby stawić czoło próbom Ciemnej strony o wiele wcześniej, niż spodziewanie...

Inkwizytor Sithów

Potęga Ciemnej strony wzrasta. IMPERIUM SITHÓW odniosło znaczące zwycięstwo nad Galaktyczną Republiką i jej obrońców, Jedi, podbijając i zniewalając wiele nowych światów.

Z chwilowym pokojem Imperium wysyła swoich niewolników do starożytnego fortu Sithów na Korriban, z nadzieją odkopania reliktów ogromej mocy, która może posłużyć do zdominowania galaktyki.

Jeden niewolnik, silny Mocą, został zwolniony z służby i zmuszony do opanowania mrocznych sztuk Sithów lub zginąć próbując...

Łowca Nagród

WIELKIE ŁOWY się rozpoczynają. W czasie, kiedy Imperium Sithów i Republika spiskują przeciwko sobie, krwawy konkurs rozpoczyna się w przygranicznych systemach.

Najemnicy z całej Galaktyki konkurują o przywilej uczestniczenia w niebezpiecznym pościgu, w czasie którego muszą schwytać lub wyeliminować najbardziej znane i nieuchwytne cele.

Na zanieczyszczonych bagnach Hutty, młody strzelec tworzy zespół ze starzejącym się łowcą nagród, aby zapewnić sobie wstęp do jego śmiertelnych zmagań o dobrobyt i chwałę...

Imperialny Agent

To kluczowy czas dla Imperium Sithów. Po uzyskaniu niepewnego rozejmu z Republiką, Imperium poszukuje teraz sprzymierzeńców w neutralnych systemach.

Zniszczona planeta HUTTA jast największym celem Imperium, ale bogaci i skorumpowani szefowie jej gangów nie chcą brac stron w Zimnej Wojnie pomiędzy Republiką i Imperium.

Aby przechylić szalę zwycięstwa na swoją stronę, najnowszy oddział Imperialnego Wywiadu został wezwany na Huttę pod rozkazami tajemniczego szefa szpiegów Imperium...

Rycerze Upadłego Imperium Edytuj

Nadszedł czas chaosu. Tajemnicza armia dowodzona przez bliźniaków, pogromców niszczy światy, które wdały się w konflikt między Republiką Galaktyczną i Imperium Sithów, a następnie znika w nieznanych częściach Galaktyki.

Tymczasem stare zagrożenie wciąż wynurza się z mgły: były IMPERATOR SITHÓW ożywiony po unicestwieniu całego życia na planecie Ziost, podobnie jak oni, też zniknął bez śladu.

Zdeterminowany lider Imperium, DARTH MARR, gromadzi sojuszników z obu frakcji, aby wtargnąć do najdalszych krańców Dzikiej Przestrzeni i dopaść tych niebezpiecznych wrogów za wszelką cenę...

Grywalne planety i rasyEdytuj

Planety

Galaktyka w The Old Republic jest podzielona na pięć sektorów: Światy Jądra, Zewnętrzne Rubieże, Przestrzeń Huttów, Miejsce Imperium, oraz Nieznane Regiony. Jest czasami również dzielona ze względów politycznych, tj.: Republika, Imperium, oraz neutralne, bądź przygraniczne systemy.

Oto lista planet, które może odwiedzić gracz.

StartoweEdytuj

  • Ord Mantell, port lotniczy
  • Nal Hutta, planety w przestrzeni HuttówPrzejdź do Nal Hutta
  • Korriban, ojczyzna Sithów, widoczny grób Ajunty PallaPrzejdź do Korriban
  • Tython, świątynia JediPrzejdź do Tython
  • Coruscant, cnetrum galaktyki i stolica RepublikiPrzejdź do Coruscant
  • Cytadela Imperatora na burzowej stolicy Imperium, Dromund KaasPrzejdź do Dromund Kaas
  • Mapa galaktyki z podziałem na pięć sektórówPrzejdź do Galaktyka
  • Alderaan, planeta, na której ścierały się wojska Republiki i ImperiumPrzejdź do Alderaan
Planeta startowa, to taka, na której dana klasa rozpoczyna swoją rozgrywkę. 
  • Korriban - Wojownik i Inkwizytor Sithów
  • Tython - Rycerz i Negocjator Jedi
  • Hutta - Łowca Nagród i Imperialny Agent
  • Ord Mantell - żołnierz Republiki i Szmugler

PozostałeEdytuj

  • Alderaan
  • Balmorra
  • Belsavis
  • Corelia
  • Coruscant - stolica Republiki
  • Dromund Kaas - stolica Imperium
  • Hoth
  • Ilum
  • Manaan
  • Nar Shaddaa
  • Quesh
  • Rishi
  • Taris
  • Tatooine
  • Voss
  • Yavin IV
  • Ziost

RasyEdytuj

CzłowiekEdytuj

Zdecydowanie najbardziej powrzechny gatunek w Galaktyce, Ludzie są wszechstronni i są normą, na podstawie której inne rasy są oceniane.

SithEdytuj

Potomkowie starożtnej rasy, która dała imię Zakonowi Sithów i jego członkom, Sithowie Czystej Krwi mają wysoki poziom wrażliwości na Moc ostre wyrostki kostne.

CyborgEdytuj

Ludzie z wbudowanymi mechanicznymi częściami - aby zamienić brakujące narządy lub zwiększyć efektywność w walce.

Klasy postaci Edytuj

Rycerz Jedi Edytuj

Negocjator Jedi Edytuj

Przemytnik Edytuj

Żołnierz Edytuj

SithWarrior

Wojownik Sithów Edytuj

Wojownikiem Sithów zostaje się dobrowolnie. Najlepiej, jeśli do takiej klasy wybierze się Czystej Krwi Sitha, Człowieka, Cyborga, Zabraka lub Twi'leka. Wojownik Sithów podlega pod zakon Sithów i jest strażnikiem Imperium Sithów. Wojownik Sithów w tej grze może wybrać jedną z dwóch specjalizacji: Maruder Sithów i Juggernaut Sithów. Towarzyszami Wojownika Sithów są: Vette, Malavai Quinn, Pierce, Jaesa Willsaam i Broonmark. Ta klasa jest odpowiednikiem Rycerza Jedi. Pojazdem tej klasy jest Fury-class Imperial Interceptor.

Plik:SithInquisitor.jpg

Inkwizytor Sithów Edytuj

Inkwizytor Sithów to postać, która została zmuszona do zostania Sithem pod groźbą kary śmierci. Najlepiej, jeśli do takiej klasy wybierze się Człowieka, Zabraka, Twi'leka, Czystej Krwi Sitha lub Rattataki. Inkwizytor Sithów może wybrać jedną z dwóch specjalizacji: Zabójca Sithów i Czarnoksiężnik Sithów. Towarzyszami Inkwizytora Sithów są: Khem Val, Andronikos Revel, Ashara Zavros, Talos Drellik i Xalek. Ta klasa jest odpowiednikiem Negocjatora Jedi. Pojazdem tej klasy jest Fury-class Imperial Interceptor.

Łowca Nagród Edytuj

Łowcą Nagród zostaje się dobrowolnie. Rasa nie ma znaczenia. Łowcy Nagród nie należą bezpośrednio do Imperium, ale wypełniają jego zlecenia za pieniądze.

Imperialny Agent Edytuj

Dziedzictwo Edytuj

Gra nie doczekała się kontynuacji, ale na jej podstawie pojawiło się kilka serii mediów.

Zwiastuny Edytuj

Aby zachęcić ludzi do grania w grę, zostały utworzone zwiastuny, które dzieją się przed nią oraz w jej trakcie.

Oszukani Edytuj

Blue_Glass_Arrow.svg Osobny artykuł: Oszukani (zwiastun kinowy)

"Nasz czas wreszcie nadszedł. Przez trzysta lat czekaliśmy i rośliśmy w siłę, kiedy wy pławiliście się w blasku chwały, przekonani, że wasz lud jest bezpieczny. Mieliście strzec Republiki... ale zostaliście oszukani. Daliście się zwieść, omamić potędze Ciemnej Strony. Zostaliście oszukani... I teraz Republika upadnie."
―Darth Malgus podczas inwazji na Świątynie Jedi

Pierwszy nakręcony zwiastun, Oszukani, powstał pierwszego czerwca 2009 roku. Trwa trzy minuty i pięćdziesiąt trzy sekundy. Jego akcja dzieje się w tym samym roku, w którym zostaje podpisany traktat z Coruscant i pokazuje zniszczenie Świątyni Jedi przez Sithów. Kiedy Malgus, Eleena Daru i Shae Vizla atakują Świątynię, na przeciw stają im Jedi dowodzeni przez Vena Zallowa. Dach Świątyni niszczy kanonierka Imperialna, z której wychodzi armia Sithów. Jedi zostają zabici, a Świątynia spalona. Na podstawie zwiastuna zostaje napisana książka o tym samym tytule.

Nadzieja Edytuj

Blue_Glass_Arrow.svg Osobny artykuł: Nadzieja (zwiastun kinowy) Szablon:Cyatat Drugi nakręcony zwiastun, Nadzieja, powstał czternastego czerwca 2009 roku. Trwa około sześć minut. Jego akcja rozgrywa się czternaście lat przed pierwszym zwiastunem i ukazuje bitwę o Alderaan, w której Jace Malcom i jego żołnierze próbują pokonać Sithów, ale wszyscy oprócz Malcoma giną. Satele rusza mu na pomoc, ale prawie zostaje zabita przez Malgusa. Jace odwdzięcza się jej, przykładając Malgusowi do twarzy elektroniczny detonator, który podczas wybuchu odrzuca go na drzewo. Satele pcha Malgusa na drzewa, a ten niszczy las swoimi plecami i ląduje ciężko ranny na jego końcu. Republika zwycięża i przejmuje kontrole nad Alderaanem.

Powrót Edytuj

Blue_Glass_Arrow.svg Osobny artykuł: Powrót (zwiastun kinowy)

"Korriban, starożytna ojczyzna Sithów. Myśleliśmy, że tylko ruiny zostały z ich złowrogiego Imperium."
―Satele Shan

Trzeci nakręcony zwiastun, Powrót, powstał szóstego czerwca 2011 roku. Trwa sześć minut i dwadzieścia sekund. Jego akcja rozgrywa się w roku 3681 BBY, kiedy Sithowie się ujawniają i przejmują Korriban.

Ujawnienie HK-51 Edytuj

Ofiara Edytuj

Oś czasu Edytuj

Serie Komiksowe Edytuj

Traktat Pokojowy Edytuj

Krew Imperium Edytuj

Zaginione Słońca Edytuj

Książki Edytuj

Fatalny Sojusz Edytuj

Oszukani Edytuj

Revan Edytuj

Zagłada Edytuj

Opowiadania Edytuj

Awangarda Przemytnika Edytuj

Trzecia Lekcja Edytuj

Ostatnia bitwa pułkownika Jace'a Malcoma Edytuj

Encyklopedie Edytuj

Sztuka i produkcja w Star Wars: The Old Republic Edytuj

Dziennik mistrza Gnost-Durala Edytuj

Przewodnik odkrywcy Star Wars: The Old Republic Edytuj

Encyklopedia Edytuj

Twórcy Edytuj

Pojawienia się Edytuj

Ponieważ gra wprowadza do świata Star Wars pełno nowych rzeczy (np. postaci, zwierząt, tytułów, itp.), nie zostało wpisywane "(Pierwsze pojawienie się)". Zamiast tego zostały wprowadzone nowe oznaczenia. Tam gdzie "(Pierwsze pojawienie się)" nie obowiązuje pojawia się jeden z tych znaków: †, ‡, Γ, Σ, Θ lub Φ. Konkretne oznaczenia:

  • † – (Pierwsze pojawienie się) to inne źródło
  • ‡ – (Pierwsze pojawienie się) to "Narodziny Kartelu Huttów"
  • Γ – (Pierwsze pojawienie się) to "Galaktyczne Myśliwce"
  • Σ – (Pierwsze pojawienie się) to "Galaktyczne Apartamenty"
  • Θ – (Pierwsze pojawienie się) to "Cień Revana"
  • Φ – (Pierwsze pojawienie się) to "Rycerze Upadłego Imperium"

Przekreśleniem oznaczone są rzeczy wycięte z gry.

Postacie Edytuj

Główni bohaterowie Edytuj

Pozostali bohaterowie Edytuj

|

|

Tor
GryStar Wars: The Old Republic
Dodatki do gierRise of the Hutt CartelGalactic StarfighterGalactic StrongholdsShadow of RevanKnights of the Fallen EmpireKnights of the Enternal Throne
KomiksyThreat of PeaceBlood of the EmpireZaginione Słońca
PowieściRevanOszukaniFatalny SojuszZagłada
Oś Czasu123456789101112
Usunięte: 13141516171819
ZwiastunyPowrótNadziejaOszukaniHK-51 Ujawnienie (usunięty) • Ofiara

Więcej z Fandomu

Losowa wiki