FANDOM

Sithowie, znani też jako Czerwoni Sithowie, lub Sithowie Czystej Krwi, byli humanoidalną rasą o czerwonej skórze, zamieszkującą pierwotnie Korriban, przed zasiedleniem lodowej planety Ziost oraz kilku innych pobliskich światów. Również charakterystyczni ze względu na macki na twarzy, genetyczne predyspozycje do rodzenia się leworęcznymi, oraz naturalne skłonności do ciemnej strony Mocy. Rasa Sithów przyłączyła się do Imperium rządzonego najpierw przez Króli, potem Mrocznych Lordów.

Po pojawieniu się ludzkich Wyrzutków na Korribanie w 6900 BBY, krzyżówki i genetyczne manipulacje zmieniły gatunek Sithów; przez zaledwie kilka pokoleń oryginalny gatunek stał się hybrydą ludzi i Sithów. Czysta krew Sithów stała się symbolem dumy wśród Sithów, a termin "Sith Czystej Krwi" zaczął być stosowany odnośnie do Sithów, którzy mieli większe niż przeciętne stężenie krwi oryginalnych Sithów.

Sithowie mieli naturalny talent do Mocy, co oznaczało, że więcej niż przeciętna ilość członków rasy posiadała potencjał używania Mocy. Dlatego mówiono, że są oni "silnie wrażliwi na Moc" jako gatunek.

KastyEdytuj

W Imperium Sithów panował ustrój hierarchii, tak więc pozycja osobnika zależała od kasty, w której się urodził. 

Sithowie kasty

Kasty w społeczeństwie Sithów

Ponieważ Sithowie byli podzieleni na kasty od około 100,000 BBY, mówi się o podgatunkach Sithów, gdyż geny jednej kasty przez tysiąclecia odróżniły się od genów innej kasty. Imperium Sithów dzieliło się na te kasty: 
  • Lord Sithów - kasta ustanowiona po przybyciu Wygnańców na Korriban i stworzeniu Zakonu Sithów. Zaliczali się do niej wrażliwi na Moc, którzy nie urodzili się jako niewolnicy. Dwunastu najpotężniejszych Lordów Sithów tworzyło Mroczną Radę, a nad nimi znajdował się Imperator - jedyny władca Imperium. 
  • Kissai - podgatunek Sithów - członkowie tej kasty byli kształceni w korzystaniu z Ciemnej Strony, służyli jako kapłani. Życie spędzali na badaniu potęgi Mocy i praktykowaniu rytuałów, a także pogłębianiem swojej wiedzy o Magii Sithów. Byli najinteligentniejszym z podgatunków Sithów. 
  • Zuguruk - kolejny podgatunek Sithów - byli konstruktorami i inżynierami. Zarządzali niewolnikami budującymi budowle; świątynie, czy groby. Byli także odpowiedzialni za unowocześnianie technologii Sithów, budowę statków i droidów.
  • Massassi - podgatunek - kasta wojowników. Massassi tworzyli armię Sithów, która podbijała najpierw pobliskie światy, a później, w czasie Wielkiej Wojny Nadprzestrzennej, Republikę. Naga Sadow eksperymentował na nich, aby uczynić ich niepokonanymi wojownikami. Stworzył potworne mutanty, które ponad tysiąc lat później schwytały i chciały zabić Exara Kuna. Byli najsilniejszą z kast i nie mogli zarządzać niewolnikami.
  • Niewolnicy - najniższa z klas. Niewolnicy nie byli Sithami, a jeńcami lub potomkami więźniów. W czasach Revana, większość niewolników stanowili ludzie i Twi'lecy. W czasie Zimnej Wojny Impeium zezwoliło na werbowanie niewolników wrażliwych na Moc jako akolitów trenowanych do walki z Republiką. Praktyka niewolnictwa była w Republice zakazana, choć w praktyce zdarzały się wyjątki od tego prawa. Niewolnik był absolutnie zależny od swojego pana. Mógł być sprzedany na własność innemu Sithowi o wyższej randze, lub zostać zatrudnionym do ciężkiej pracy na rzecz Imperium.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki