FANDOM

Shmi Skywalker była niewolnicą mieszkającą na Tatooine. Miała syna Anakina, a zarazem była babcią jego dzieci, Luke'a i Leii. Jej właścicielem była Huttka Gardula, a później Watto.

HistoriaEdytuj

Życie jako Niewolnik

Shmi i Anakin

Shmi i Anakim przybywający na Tatooine

"Byłem bardzo mały, miałem chyba trzy lata. Mamę i mnie sprzedali Huttce Gardulli, ale później przegrała nas na wyścigach na rzecz Watta, który jest chyba dużo lepszym panem od niej."
Anakin Skywalker opowiadający historie swojej matki i siebie samego.
Dzieciństwo
Shmi Annie moment
Shmi nie jest znanene, wiadomo, że jako młoda dziewczyna została złapana przez piratów i sprzedana jako niewolnik. Nieznani są jej właściciele, dopóki została niewolnikiem Gardulli Starszej na Tatooine, razem z nią służył jej mały syn: Anakin Skywalker. Później została wygrana przez Watta na wyścigach. Watto był lepszym panem, czasem się złościł, ale nigdy nie bił jej ani
Shmi Tatooine Watto
jej syna. Pewnego dnia wioskę w której mieszkał Anakin i jego mama napadli piraci, którzy chcieli złapać ludzi by zniewolić ich, Anakin i Amme byli w tedy na pikniku. Gdy wrócili do wioski, zauważyli, że osada wydaję sie opuszczona. Anakin domyśliając się co się stało szybko pobiegł do matki, ale okazało się, że jego matka jest cała, lecz matkę Amme porwali.

Shmi często była chłopcem na posyłki: Watto poprosił ją by zaniosła droida do Vilmarha Grahrka.

Przybycie JediEdytuj

W roku 32 BBY na Tatooine przybyli Jedi i królowa Amidala. Jeden z Jedi (Qui-Gon Jinn) wyczuł, że Anakin jest wrażliwy na moc i założył się z Wattem, że Anakin wygra. Nagrodą był Anakin. Syn Shmi wygrał i został zabrany na Coruscant, ale obiecał, że powróci i uwolni Shmi.

Wykupienie z niewoliEdytuj

Rolnik z Tatooine Cliegg Lars, zakochał się w Shmi i wykupił ją z niewoli. Shmi też się w nim zakochała i była mu wdzięczna za ofiarowaną wolność. Wiedli spokojny żywot w domostwie Larsów, jako rolnicy, tworząc kochającą się rodzinę, razem z synem Cliegga, Owenem. Pewnego dnia Shmi opuściła schronienie by zebrać grzyby rosnące na skraplaczach. wtedy zaatakowali ją ludzie pustyni, którzy porwali ją.
Capture Shmi

ŚmierćEdytuj

Shmi zmarła
Shmi smierc

Umierająca Shmi

w 22 BBY, więziona, katowana i głodzona przez Tuskenów. Odnalazł ją tam Anakin Skywalker, jeszcze jako padawan. Czuła, że Anakin przyjdzie po nią. Jej śmierć miała duże znaczenie w drodze Anakina na Ciemną Stronę.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki