FANDOM

Legends3.png

"To są momenty za które walczymy, kiedy nadzieja na zwycięstwo staje się prawdziwa. Kiedy możemy zobaczyć pokój na horyzoncie."
―Satele Shan

Satele Shan Wielki Mistrz Jedi w czasach Zimnej Wojny i Galaktycznej Wojny pomiędzy Republiką i Imperium Sithów. Córka Tasiele Shan, potomkini legendarnych Jedi Revana i Bastili Shan.

Historia Edytuj

SateleDarach.png

Satele i Kao Cen Darach

Wczesne życie i wybuch wojnyEdytuj

Satele urodziła się w 3699 BBY na planecie Brentaal IV. Z uwagi na swoją odziedziczoną wrażliwość na Moc, została przyjęta do Zakonu Jedi. Była padawanką Mistrza Jedi Nganiego Zho, ale później udała się na Korriban, gdzie była uczona przez Kao Cena Daracha. Była tam świadkiem powrotu Imperium Sithów w 3681 BBY i uciekła, aby ostrzec Republikę z pomocą przemytnika Nica Okarra i żołnierza Republiki Jace Malcoma, co kosztowało Daracha życie.

SateleShanAlderaan1.png

Satele Shan zadaje cios Darthowi Malgusowi na Alderaan

Wielka Wojna GalaktycznaEdytuj

Otrzymała tytuł Rycerza Jedi po zakończeniu szkolenia przez Mistrzynię Dar'nalę. Prowadziła innych Jedi i żołnierzy do walki, stając się dobrze znanym bohaterem Republiki. Shan również zbliżyła się do Jace'a Malcoma, mimo restrykcji Jedi. W czasie bitwy o Aldeeran pomogła Republice zwyciężyć i pokonała Mrocznego Lorda Sithów Dartha Malgusa. Niedługo potem była w ciąży i urodziła sekretne dziecko jej i Malcoma, Therona, którego oddała Mistrzowi Nganiemu Zho jako niemowlę, aby móc wrócić do walki.

Satele Shan Wielki Mistrz.png

Satele Shan jako Wielki Mistrz

Traktat z CoruscantEdytuj

W 3653 BBY, Satele została wybrana do delegacji, która miała poprowadzić pokojowe rozmowy z Imperium i Sithami na Aldeeran. Jednak, Imperium użyło tych rozmów jako okazji do odwrócenia uwagi Jedi, aby mogło spokojnie zaatakować stolicę Republiki, Coruscant. Trzymając planetę i jej mieszkańców jako zakładników, Sithowie zmusili Republikę do podpisania Traktatu z Coruscant, dokumentu, który kończył Zimną Wojnę i ogłaszał Imperatora Sithów zwycięzcą. Satele wysłała Moc w całą galaktykę. Jej podróż zaprowadziła ją do starożytnej ojczyzny Jedi, na Tython. Za odkrycie pierwszej świątyni Jedi, Shan została mianowana Wielkim Mistrzem Jedi. Potęga Jedi się odnawiała, a Satele Shan wyszkoliła swojego pierwszego padawana, Shigara Konshi, i zaprowadziła go do tytułu Rycerza Jedi.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki