FANDOM

Reek
Reek naturalny
Planeta ojczysta Ilezja
Przeciętny wzrost 224cm
Kolor skóry Brązowy (naturalnie)

Czerwony (mięsna dieta)

Reek- roślinożerne zwierzę, pochodzi z planety Ilezja.   

CharakterystykaEdytuj

Reek to potężne, przypominające nosorożca zwierzę. Jest silny i krępy. Charakterystyczną cechą jego wyglądu
Reek

Reek na arenie Geonosis

są trzy olbrzymię rogi na czaszce. Ten na czole służył do walki z innymi przedstawicielami gatunku, a te po bokach wykorzystywały samce w walce o samice. Samce często demonstrowały rogi, by zwrócić uwagę wybranek, których rogi z reguły były dużo mniejsze. Rosły one całe życie, więc zwierzęta ścierały je, by im nie zawadzały. Są czworonożne, mają krótkie i grube łapy.

Przedstawiciele żyjący na wolności tworzyli stada i broniły z zawziętością swych terenów. Z natury były roślinożerne, odżywiały się za pomocą przednich szponów, którymi wykopywały pokarm lub ścierały drzewomech. Mogły w skrajnych wypadkach odżywiać się mięsem, jeśli brakowało roślinności. Charakteryzowała je wtedy większa agresywność. Wykorzystano to na arenach, na które sprowadzone je i dbano o ich mięsną dietę, która powodowała zmianę koloru skóry na czerwony, który być może ma służyć jako barwa ostraszająca.

Niektórzy wykorzystywali je jako wierzchowce, jednak najpierw wymagały cierpliwości, by je poskromić. Nie poruszały się zbyt szybko.

PodgatunkiEdytuj

Reek ithoriańskiEdytuj

Reeki zamieszkujące Ithor służyły do ciągnięcia pługów. Ten gatunek był większy, ale posiadał za to mniejsze rogi, spowodowane mniejszą ilością walk godowych, bo ithorianie trzymali przez pewien czas samce i samice oddzielnie. Tamtejsze reeki mają żółtawą cerę.

Reek iridoniańskiEdytuj

Te reeki były wykorzystywane przede wszystkim do walki. Mają grubszą skórę, a ich skóra jest szara. Zabrakowie ozdabiają je tatuażami, na wzór własnych.

CiekawostkiEdytuj