FANDOM

Canon2.png

Ten artykuł pochodzi z nowego kanonu i dotyczy postaci lub rzeczy, która może być sprzeczna z Legendami.

R3-S6
R3s6.png
Typ Droid astromechaniczny
Model R3
Producent Industrial Automaton
Płeć zaprogramowana na męską
Wysokość 96 cm
Kolor obudowy Złoty,Czarny
Uzbrojenie Paralizator, laser

R3-S6 (nazywany także Gruby lub Złotko) — droid astromechaniczny będący szpiegiem Generała Grievousa. Był przydzielony do Anakina Skywalkera w zamian za R2-D2, którego Jedi stracił podczas walki.

HistoriaEdytuj

R3s61.png

R3-S6

Poszukiwania R2-D2Edytuj

Podczas bitwy o Bothawui Anakin Skywalker utracił R2-D2. Mimo iż Jedi był przekonany iż znajdzie swojego droida, został do niego przydzielony R3. Wraz z Ahsoką i Skywalkerem udał się na pokład Zmierzchu, by wyruszyć na poszukiwania R2-D2.

Gdy Jedi przybyli do wraku statku Skywalkera, znaleźli tam tylko wrak, bez droida. Czujniki wykazały, że znajduje się tam mały statek. Skywalker spostrzegł trandoshańskiego łowcę złomu. Chcąc uzyskać informacje o swoim droidzie, Anakin przycumowali do okrętu. Poznał tam Gha Nachkta, który skuszony łatwym zarobkiem pokazał mu swoje droidy. W ładowni jego statku znaleźli tylko droidy typu IG-86. W pewnej chwili Anakin usłyszał pisk Artoo. Jedi poprosił R3-S6, aby otworzył drzwi, z których wydobywał się dźwięk. Wtedy Złotko rzekomo przez pomyłkę włączył wyłączone do tej pory IG-86. Jedi byli zmuszeni podjąć walkę. Gdy uporali się z robotami, Gruby otworzył drzwi. Anakin zauważył, że zrobił to bardzo nie w porę. Gdy opuścili statek Nachkta, Jedi postanowili udać się na samotne poszukiwania stacji nasłuchowej Separatystów. Ahsoka jednak powiedziała mu, że potrzebuje droida do nawigacji. Mimo, że Skywalker twierdził, że ten Gruby jest popsuty, zgodził się go zabrać ze sobą.

Po skończeniu lotu i wyskoczeniu z nadprzestrzeni R3 popełnił kolejny rzekomo przypadkowy błąd: włączył system naprowadzania, przez co pojawiła się flota Separatystów. Skywalker rozkazał wycofać się, a wtedy Złotko odrzucił silniki hipernapędu. Wściekły Anakin był zmuszony walczyć. R3 widząc, że Jedi radzi sobie całkiem nieźle spowodował awarię silników oraz dziełek laserowych. Od katastrofy uchroniła Anakina, Ahsoka, która wraz z Rexem przybyła Zmierzchem w ślad za systemem naprowadzającym.

Misja na stacji SkytopEdytuj

Po jakimś czasie Anakin otrzymał rozkaz znalezienia i zniszczenia nowej stacji nasłuchowej Separatystów. Podczas przeszukiwania przestrzeni, Gruby wyłapał transmisję od Artoo. Skywalker zarządził lot na księżyc Ruusan, ponieważ stamtąd dochodził sygnał jego droida.

R3-S6 rozmawia z Grievousem.jpg

R3-S6 rozmawia z Grievousem używając hologramu.

Zabrał ze sobą kilku żołnierzy, Ahsokę i R3. Po przybyciu na księżyc okazało się, że znajduje się tam stacja separatystów. Gdy udało im się wylądować na jej powierzchni Skywalker udał się na poszukiwania R2, a pozostała część drużyny ruszyła by zniszczyć reaktory stacji.

Gdy zmierzali do pomieszczenia z reaktorami, Złotko został w tyle i zawiadomił generała Grievousa o ich przybyciu. Wściekły cyborg rozkazał mu opóźnienie działań Jedi. Gdy Ahsoka rozkazała otworzenie drzwi do sali reaktorów, R3 zamiast otworzyć drzwi nasunął na nie kolejną powłokę.

Wkrótce przybyły droidy bojowe lecz klony poradziły sobie z nimi za pomocą granatów. Chwilę potem pojawił się sam generał Grievous. Cyborg pokonał klony i zmusił Ahsokę do ucieczki. Droid podążył za nią.

W miejscu gdzie schowała się Tano, Grievous prowadził poszukiwania. Gdy młoda Jedi zauważyła R3 zawołała go do siebie. Wtedy droid włączył lampkę, wskazując cel Grievousowi.

Gdy Ahsoka znów uciekła, podsłuchała jak Złotko składa raport cyborgowi. Gruby dostał za zadanie jak najdłuższe powstrzymanie Skywalkera przed odlotem.

Robot udał się do hangaru gdzie zgromadzili się klony, Anakin i uratowany R2-D2. Wtedy też pozamykał drzwi i wylot z hangaru. Dodatkowo aktywował droidy-sępy. Rozpoczęła się walka.

ZniszczenieEdytuj

Złotko usłyszał, jak Skywalker mówi R2, aby odblokował im drogę ucieczki na zewnętrznej platformie. R3-S6 podążył śladem przyjaciela Jedi i gdy ten próbował otworzyć wrota hangaru, zaatakował. Droidy stoczyły pojedynek, który wygrywał R2. Wrogi robot chwilowo sparaliżował Grubego. Jednak po chwili gdy R3 doszedł do siebie, ponownie zaatakował Artoo. Wtedy to został oblany smarem i pchnięty na krawędź platformy. Przed upadkiem obronił się linką, którą wystrzelił w stronę R2. Wrogi robot podpalił wcześniej wylany smar i przeciął linkę, którą przyczepił się Złotko. Spadając z platformy R3-S6 uderzył w fragment stacji i został zniszczony.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki