FANDOM

Wiki

Pomóż nam!

Artykuł "R2-D2" jest zalążkiem artykułu. Jeśli możesz, rozbuduj go.

Droid
R2-D2

R2-D2
Typ Droid astromechaniczny
Producent Industrial Automaton
Model R2
Płeć Zaprogramowana męska
Wzrost 96 cm
Kolor obudowy Niebieski, srebrny
Uzbrojenie Paralizator, laser

R2-D2 — (fonetycznie Artoo Detoo, nazywany czasami Artoo) droid astromechaniczny, który uczestniczył w najważniejszych wydarzeniach historii Galaktyki. Był to droid Padme Amidali, która dała go Anakinowi Skywalkerowi. W rodzinie Skywalkerów przekazywany z pokolenia na pokolenie.

C-3po

R2-D2 i jego nierozłączny przyjaciel, C-3PO

Historia Edytuj

Droid Padme AmidaliEdytuj

R2-D2 był na początku swojego istnienia robotem należącym do Padme Amidali. Kiedy królowa uciekała z planety, jej statek został trafiony przez Federację Handlową. Zniszczono generator tarczy. R2 oraz inne droidy astromechaniczne zostały wysłane, aby go naprawić. Niestety, wszystkie droidy zostały zestrzelone przez wrogie okręty. Ocalał tylko R2-D2, który naprawił statek i wrócił bezpiecznie na pokład. Królowa Amidala osobiście mu za to podziękowała.

R2 repair

R2 naprawiający statek.

R2 uczestniczył także w dalszych wydarzeniach, ukazanych w filme "Mroczne Widmo". Wraz z Amidalą udał się na Tatooine, gdzie zaprzyjaźnił się z C-3PO. Pomagał Anakinowi Skywalkerowi zniszczyć centrum dowodzenia droidami, w czasie bitwy o Naboo. Uczestniczył też w pogrzebie Qui-Gon Jinna.

R2d2funeral

R2 na pogrzenie Qui-Gon Jinna

Dziesięć lat później, tuż przed rozpoczęciem wojen klonów Artoo znów spotkał się ze swoim dawnym przyjacielem C-3PO. Udał się Razem z Anakinem Skywakerem i Padme na ratunek Obi-Wanowi Kenobiemu na Geonosis i wyszedł z tego cało, zabijając nawet kilka wrogich maszyn. Droid był świadkiem sekretnego ślubu Anakina z Padmé Amidalą, później został przekazany młodemu Jedi do pomocy w misjach. Zajmował się głównie naprawianiem usterek w myśliwcach.

R2anakinpadme1

Artoo na Naboo