FANDOM

Wiki

Pomóż nam!

Artykuł "Qui-Gon Jinn" jest zalążkiem artykułu. Jeśli możesz, rozbuduj go.

Qui-Gon Jinn - były mistrz Jedi w schyłkowym okresie Republiki. Miał ucznia Obi-Wana Kenobiego. Na Tatooine znalazł wrażliwego na Moc chłopca, Anakina Skywalkera.

HistoriaEdytuj

Młodość w Świątyni

Qui-Gon Jinn 01 (Padawan)

Młody Qui-Gon

Qui-Gon urodził się w roku 92 BBY. Gdy był jeszcze mały wykryto w nim ogromną wrażliwość na moc. Następnie dostarczono go do Świątyni Jedi na Coruscant. Ze swojej planety zabrał tylko zniszczony kamień, który wyłowił z rzeki przepływającej przez jego rodzinną planetę.

Gdy miał 8 lat zaprzyjaźnił się z innymi Jedi: Tahl, a także Clee Charą. Uczestniczył też w corocznym pokazie walk młodzików, gdzie zainteresował się nim Dooku. Dooku bacznie śledził wszystkie postępy w treningach Jinna. W wieku 13 lat został on wzięty na Padawana przez Dooku'a.

Qui-Gon cechował się wtedy: upartością i wyrazistym charakterem. Wraz z Dooku towarzyszyli między innymi senatorowi Blixowi Annonowi podczas misji dyplomatycznej, która przerodziła się w walkę z byłym Jedi i piratem, Lorianem Nodem.

Miał padawana Xanatosa, który przeszedł na Ciemną Stronę. To dlatego nie chciał wziąć Obi-Wana na ucznia.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki