FANDOM

Wiki.png

Pomóż nam!

Artykuł "Plo Koon" jest zalążkiem artykułu. Jeśli możesz, rozbuduj go.

Plo Koon — mistrz Jedi rasy Kel Dor, pochodzący z planety Dorin. Zasiadał w Najwyższej Radzie Jedi i używał miecza świetlnego koloru niebieskiego, ale czasami jest z przedstawiany z żółtym. Podczas Wojen Klonów miał rangę Generała. Zginął w wyniku Rozkazu 66. Imperium podało, że stracił życie w samobójczym ataku na pielęgniarkę.

Historia Edytuj

Młodość

Młody Plo bez maski.jpg

Młody Plo Koon bez maski

Plo Koon urodził się na planecie Dorin, a później został zabrany do Świątyni Jedi na szkolenie. Jego mentorem był stary Tyvokka, mistrz Jedi rasy Wookiee.

Wojna nadprzestrzennna

Tyvokka Plo Koon.jpg

Mistrz i uczeń

Gdy Plo był jeszcze rycerzem Jedi wybuchł konflikt zwany Wojną nadprzestrzenną Starka. Wywołali ją piraci pod dowództwem Iacca Starka, którzy kradli towary przewożone przez różne firmy. Ofiarą padała także Federacja Handlowa. Jakiś czas później Iaco zgromadził flotę, mogącą równać się ze statkami Republiki. Sprzymierzył się wówczas z Neimoidianinem o imieniu Hask, oraz z wytwórcą Bacty o imieniu Adol Bel.

Częste ataki na Federację Handlową spowodowały dyskusję w senacie na temat wzmocnienia armii robotów mających za zadanie chronić statki Federacji. Kanclerz Kalpana zgodził się, a wykorzystał to senator Ranulph Tarkin, który domagał się powołania Armii Republiki. Ostatecznie inny senator Finis Valorum poprosił Radę Jedi o pomoc w negocjacjach z piratami. Rada wysłała tam siedmiu Jedi. Byli nimi Plo Koon, Tyvokka, Tholme, Quinlan Vos, Qui-Gon Jinn, Obi-Wan Kenobi oraz Adi Gallia.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki