FANDOM

Kapitan Phasma ― oficer płci żeńskiej, pracujący dla Najwyższego Porządku. Żyła około trzydziestu czterech lat po bitwie o Endor i dowodziła odziałem szturmowców. W przeciwieństwie do innych żołnierzy Najwyższego Porządku, Phasma nosiła chromowaną zbroję.

HistoriaEdytuj

Pierwsze lata służbyEdytuj

Szkolenie FN korpus

Szkolenie szturmowców pod okiem Phasmy

Kapitan Phasma mimo swojego niskiego stopnia wojskowego wraz z generałem Huxem i Kylo Renem dowodziła wojskami Najwyższego Porządku. Została ona przydzielona do bazy Starkiller, gdzie codziennie dokonywała długich, wielokilometrowych, pieszych patroli. Szkoliła ona Korpus FN by byli fanatycznymi wojownikami.

Potyczka na JakkuEdytuj

Phasma na Jakku

Phasma na Jakku

Około roku 34 ABY Najwyższy Porządek obawiał się powrotu Skywalkera. W Imperialnych archiwach znaleziona została mapa świątyń Jedi, ale brakowało w niej kluczowego elementu. Element ten ukryty był na pustynnej planecie Jakku, w osadzie Tuanul, u starca zwanego Lor San Tekka. Wysłano tam odział wraz z Kylo Renem i Phasmą. Gdy cywile zostali zgromadzeni na głównym placu w osadzie, kapitan zapytała co z nimi. Rycerz Ren nakazał ich zabicie.

Gdy szturmowcy powrócili na Finalizera, kapitan spostrzegła FN-2187, który zdjął swój hełm. Pouczyła go, że nie było żadnej komendy i nie powinien był tego robić.

Bitwa o bazę StarkillerEdytuj

Phasma

Kapitan Phasma podczas patrolowania bazy

Jakiś czas później na terenie bazy Starkiller wylądowali członkowie Ruchu Oporu. Wraz z nimi był szturmowiec, który zdezerterował, ale dobrze znał bazę. Phasma była w tym czasie na codziennym patrolu. Została pojmana przez Finna i zmuszona do wyłączenia osłon bazy. Dzięki temu flota Ruchu Oporu mogła rozpocząć atak.Została wrzyczona przez Hana Solo do zgniatarki do śmieci.

Poza światem Gwiezdnych WojenEdytuj

Phasma po raz pierwszy pojawiła się w drugim teaserze Epizodu VII. Jej imię zdradzono dopiero 4 maja 2015. W postać Kapitan Phasmy wcieliła się Gwendoline Christie, aktorka znana z serialu Gra o Tron.