FANDOM

Wiki

Pomóż nam!

Artykuł "Padmé Amidala" jest zalążkiem artykułu. Jeśli możesz, rozbuduj go.

Padme Amidala Naberrie — senator z planety Naboo, żyjąca w latach 46 BBYlegendy- 19 BBY. Córka Ruwee'ego i Jobal Naberrie, młodsza siostra Soli Naberrie. Potajemnie wzięła ślub z Anakinem Skywalkerem i miała z nim dzieci: Luke'a Skywalkera i Leię Organa. Zmarła tuż po porodzie z nieznanych przyczyn. Służyła jej dwórka o imieniu Yane, później zastąpiona przez Cordé. Koronę po niej przejęła Jamilia, potem Neyutnee, a później Apailana. Jako senator bardzo lubiła Kafulegendy.

BiografiaEdytuj

Młodość

Princess Amidala
Padme była najmłodszą córką Ruwee'ego i Jobal Naberrie. Dorastała w górskiej osadzie, gdzie rodzice wpoili jej takie cechy jak uczciwość i honor.

Jej babcia Winama Naberrie, przeprowadziła się do Theed. Padme uczęszczała wtedy do najlepszych szkół. Królową Theed została mając 14 lat, a niewiele czasu później lud obwołał ją suwerenną królową całej planety.

Początki Edytuj

Na podstawie filmów Padme Amidala urodziła się ok. 46 BBY prawdopodobnie na Naboo. W pewnym momencie swojego życia została królową planety.

Mroczne widmo Edytuj

Padme

Padme Amidala na Tatooine wraz z Qui-Gon Jinnem oraz Shmi Skywalker

W 32 BBY Federacja Handlowa na zlecenia senatora Palpatine' a rozpoczęła blokadę planety Naboo. Wicekról Federacji pojmał Padme, by zmusić ją do podpisania niekorzystnego dla Naboo paktu. Z jego rąk królową uratowali jednak mistrz Jedi Qui-Gon Jinn oraz jego padawan, Obi-Wan Kenobi. Królowa odleciała z Jedi statkiem. Ich celem było Coruscant, statek nie miał jednak części niezbędnych, by dolecieć na tę planetę. Z tego powodu statek zatrzymał się na pustynnej planecie Tatooine. Tam Padme pod postacią służącej poszła wraz z Rycerzami Jedi do miasta, gdzie poznała dziewięcioletniego Anakina Skywalkera, którego bardzo polubiła. Dzięki młodemu Anakinowi, który wygrał wyścig Qui Gonowi i Obi-Wanowi udało się zdobyć niezbędne części do budowy statku. Później Padme wraz z Rycerzami Jedi doleciała na Coruscant, gdzie chciała prosić o pomoc dla swojej planety. Spotkała się tam w tym celu m.in: z kanclerzem Palpatine' em(nie wiedziała, że to Darth Sidoius i że to on wydał zlecenie blokady Naboo). Później wyleciała na Naboo, by walczyć. Poprosiła o pomoc m.in: Gunganów(istoty mieszkające na Naboo pod wodą). Później uczestniczyła w walce. Wygrała bitwę, w wyniku czego pomogła swojemu ludowi na planecie.

Kolejne lata Edytuj

Padme Amidala nadal sprawowała rządy na Naboo jako królowa, z czasem jednak zrezygnowała z tej tronu i stała się senatorem Naboo.

Atak Klonów Edytuj

Dziesięć lat później Padme Amidala, dawna królowa Naboo, pełni rolę senatora swej planety. Zamaskowana postać podejmuje się zamachu na Padmé, co jednak się nie udaje. Anakin Skywalker, obecnie padavan Jedi, dostaje misję ochrony senator Amidali w drodze na Naboo i szybko odlatuje razem z nią.

Na Naboo rośnie miłość Padmé i Anakina, mimo iż związek nie ma przyszłości (Jedi nie mogą wchodzić
Anakin Padme

Pocałunek Padme i Anakina

w żadne związki uczuciowe z żadną żywą istotą).

Anakin otrzymuje wiadomość od Obi-Wana, który podczas rozmowy ze swym uczniem zostaje porwany. Skywalker i Amidala ruszają mu na ratunek, lecz również zostają porwani. Dooku decyduje się na publiczną egzekucję tej dwójki oraz Kenobiego. Zostali oni przywiązani do gigantycznych słupów i gdy mieli już zginąć, na arenę przybyło dwustu dwunastu rycerzy Jedi, dowodzonych przez mistrza Windu. Korzystając z zamieszania więźniowie wspięli się na szczyt słupów, po czym ześlizgując się zeszli na ziemię i uwolnili się z łańcuchów. Po krwawej walce z droidami przy życiu zostało tylko kilkunastu Jedi, w tym Obi-Wan, Anakin i Windu oraz Padme. Po bitwie Anakin ekskortował Padme na Naboo. Wtedy Anakin i Padme wzięli potajemny ślub, którego świadkami byli C-3PO i R2-D2.

Wojny klonów Edytuj

Niewiele wiadomo na temat Padme w czasach wojen klonów(przynajmniej na podstawie filmów). Wiemy tylko to, że po 3 latach nieustannych walk zaszła z Anakinem w ciążę.

Zemsta Sithów Edytuj

Sleevelessscreen39

Ciężarna Padme duszona przez Anakina na Mustafar

W czasie bitwy nad Coruscant Padme przebywa na wymienionej planecie. Gdy Anakin wraca żona oświadcza mężowi, iż jest w ciąży. Anakin uznaje, że jest to przepiękna wiadomość, lecz w nocy na wizję, podobną do tej, którą 3 lata wcześniej miał o matce. Tym razem Padme umierała podczas porodu. Budzi się i opowiada jej to, a Amidala obiecuje Anakinowi, że obiecuje mu, że nie umrze podczas porodu. Wówczas Anakin odpowiada, że to on jej obiecuje. Wówczas Jedi szuka sposobu na ocalenie życia ukochanej. Podczas występu w operze Palpatine opowiada mu o tym, jak niegdyś ludzie używali do tego potężnej Mocy, a później, że by ocalić Padme Anakin musi przejść na Ciemną Stronę Mocy. Początkowo odmawia, lecz później przechodzi na Ciemną Stronę Mocy i przyjmuje imię Darth Vader, o czym Amidala nie wie. Spotyka się z Anakinem, który mówi jej o upadku Republiki i leci na Mustafar. Dzień później, po obejrzeniu nagrania, w którym jasno widać, jak Anakin staje się Lordem Vaderem Obi-Wan Kenobi odwiedza Padme, której mówi o tym, że jej mąż przeszedł na Ciemną Stronę Mocy i prosi o wyjawienie jej miejsca. Padme Amidala wie, że jak Obi-Wan znajdzie swego ucznia to go zabije i nie wyjawia miejsca ukrycia ukochanego, a przy okazji nie wierzy Mistrzowi Jedi. Potem leci na Mustafar i nie wie, że Obi-Wan zakradł się na jej statek. Tam dowiaduje się, że to prawda i wychodzi Obi-Wan. Anakin, gdy go widzi uważa, że Padme go sprowadziła i dusi ją za pomocą potęgi Ciemnej Strony Mocy, po czym wybucha pojedynek. Amidala na szczęście przeżywa i idzie do statku. Po wygranym pojedynku przez Obi-Wana leci na Polis Massa, gdzie rodzi bliźnięta- Luke' a Skywalkera i Leię Skywalker nadając im przy okazji imiona. Mówi jeszcze, że widzi w Anakinie dobro, po czym umiera z żalu za mężem. Zostaje pochowana na ojczystej planecie Naboo, a w jej pogrzebie uczestniczy tłum m.in Jar Jar Binks. Nigdy nikt nie ujawnił faktu, że urodziła, żeby dzieci były bezpieczne ze strony Dartha Vadera.

Pogrzeb

Pogrzeb Padme Amidali

Ciekawostki Edytuj

- Hayden Christensen(Anakin) oraz Natalie Portman(Padme) byli parą na planie filmu Gwiezne Wojny: Atak Klonów. Hayden tak lubił sceny, jak całował się z Natalie, że kazał filmowcom kręcić je dwa razy. Na planie Zemsty Sithów Hayden i Natalie byli już po rozstaniu.

- Padme nigdy nie przestała kochać Anakina.