FANDOM

Tab-canon-black  Tab-legends-white 
Tab-canon-black  Tab-legends-white 

Obi-Wan w archiwum

„Być może archiwa są niekompletne.”

Uwaga! W sekcji "pojawienia się" i "źródła" mogą występować linki do nieistniejących stron. Na tej stronie nie są wypisane wszystkie pojawienia i źródła, a czerwone linki należy poprawić lub stworzyć zalinkowane artykuły.
Po spełnieniu kryteriów wypisanych powyżej, usuń szablon.

Wiki

Pomóż nam!

Artykuł "Obi-Wan Kenobi" jest zalążkiem artykułu. Jeśli możesz, rozbuduj go.

Z-95_Headhunter.jpg

Treść jest nie pełna! Należy uzupełnić informacje z wielu źródeł.

Ten artykuł wymaga szybkiej edycji! Należy rozszeżyć biografię (całą) i wszystko inne.
Po wypełnieniu zadań wypisanych powyżej, usuń szablon.

Obi-Wan Kenobi zwany również Ben — mistrz Jedi, mentor Anakina Skywalkera. Urodził się w roku 57 BBYlegendy na planecie Coruscantlegendy, a zginął w roku 0 BBY na Gwieździe Śmierci. Zasiadał w Najwyższej Radzie Jedi i używał miecza koloru niebieskiego. Był mentorem dla Anakina i jego syna Luke'a Skywalkera.W starej trylogii Gwiezdnych wojen zagrał go Alec Guinness, w nowej Ewan McGregor. Podczas wojen klonów używał droida R4-P17. Walczył stylem Soresu.

HistoriaEdytuj

PadawanEdytuj

W czasie inwazji na Naboo, Obi-Wan Kenobi wraz ze swoim mistrzem Qui-Gon Jinnem ewakuują czternastoletnią królową Padmé Amidalę z planety. Niestety ich statek kosmiczny zostaje uszkodzony przez droidy, a załoga zmuszona jest do awaryjnego lądowania na pustynnej planecie Tatooine. Spotykają tam Anakina Skywalkera, który Jedi zabierają chłopca na planetę Coruscant, gdzie przedstawiają go Radzie. Członkowie Rady jednak nie zgadzają się na szkolenie chłopca. Qui-Gon wraz z Obi-Wanem, Padmé i Anakinem udają się na Naboo, gdzie później toczą bitwę z droidami. Jedi staczają walkę na miecze świetlne z Darthem Maulem. Po chwili Kenobi zostaje odłączony od swojego mistrza i zmuszony jest obserwować jak wróg przebija jego ciało mieczem świetlnym. Młody Obi-Wan jednak szybko uwalnia się, ale Maul zrzuca go do otchłani. Kenobi traci miecz i desperacko stara się chwycić stromej ściany. Po chwili wyskakuje z otchłani, za pomocą mocy chwytając w locie miecz swego mistrza i przecina Zabraka na pół. Przed śmiercią Qui-Gon prosi Obi-Wana, by wyszkolił Anakina na rycerza Jedi. Rada spełnia jego ostatnią prośbę. Odtąd Obi-Wan jest mistrzem młodego Anakina.

Rycerz JediEdytuj

Od śmierci Qui-Gona minęło już dziesięć lat. Obi-Wan jest rycerzem Jedi, a dziewiętnastoletni Anakin jest jego padawanem. Niedługo zamaskowana postać podejmuje się zamachu na Padmé Amidalę, co jednak się nie udaje. Po pościgu Anakin i Obi-Wan demaskują przestępcę; ten jednak umiera trafiony zatrutą strzałą. Obi-Wan postanawia odnaleźć zabójcę zamachowca Padmé. Jedyną poszlaką jest zatruta strzałka, która pochodzi z planety Kamino. Jedi tam też się udaje w poszukiwaniu dalszych tropów, jednak dowiaduje się tam, że nieżywy obecnie rycerz Jedi – Sifo-Dyas przed wieloma laty zamówił u mieszkańców tej planety armię klonów. O przedsięwzięciu nie wiedział nikt poza nim. Gdy Obi-Wan informuje o tym Yodę, ten postanawia użyć armii w obronie przed droidami. Kenobi ścigał pracodawcę zamachowcy Padmé – Jango Fetta i leci za nim na planetę Geonosis. Odkrywa, że znajduje się tam baza separatystów, dowodzonych przez Mrocznego Jedi – Hrabiego Dooku (dla którego pracuje Fett). Informuje o tym Anakina, a ten z kolei powiadamia Radę Jedi. Obi-Wan jednak podczas rozmowy ze swym uczniem zostaje porwany. Skywalker i Amidala ruszają mu na ratunek, lecz również zostają porwani. Dooku decyduje się na publiczną egzekucję tej dwójki oraz Kenobiego. Zostali oni przywiązani do gigantycznych słupów i gdy mieli już zginąć, na arenę przybyło dwustu dwunastu rycerzy Jedi, dowodzonych przez mistrza Windu. Po krwawej walce z droidami przy życiu zostało tylko kilkunastu Jedi, w tym Obi-Wan, Anakin i Windu oraz Padmé.

Anakin i Obi-Wan podążyli za uciekającym hrabią Dooku do hangaru, gdzie stoczyli z nim walkę na miecze świetlne. Kenobi doznał ciężkich obrażeń i nie mógł kontynuować walki. W jego obronie stanął młody Skywalker, któremu po długiej walce Dooku odciął prawą rękę. Obi-Wan trafił na leczenie i dostał tytuł mistrza. Kilka lat później wyruszył by zniszczyć gliwesa po długiej walce wygrywa. Jego uczeń anakin czuje się odrzucony przez radę jedi ponieważ uważa że powinien być przy nim podczas walki. Pod jego nieobecność anakin boi się śmierci padme i odkrywa prawdziwą tożsamość kanclerza. Anakin informuje o tym radę jedi. Gdy mistrz windu już miał zabić kanclerza ten go powstrzymuje odcinają mu rękę. Czym przechodzi na ciemną stronę mocy. I przybiera imię darth vader. Generał cody otrzymuje od palpatina rozkaz 66 i stracą go do jeziora z dużej wysokości jednak on przeżył. Ukradł statek i poleciał do mistrza yody. Tam dowiedział się prawdy o swoim ucznia anakinie. Totajemnie zakładł się na statek padme amidali i dotarł na Mustafar gdzie przebywał vader. Stoczył ze swoim byłym uczniem długi pojedynek który wygrał wykorzystując jego brak wyobraźni. Obciąć vaderowi wszystkie kończyny I zostawił zsuwajacego się do lawy. Nie miał sumienia go dobić. Potem udał się na Tatooine gdzie miał czuwać nad lukiem był jego pierwszym nauczycielem. Zginął z ręki dartha Vadera poświęcając się dla luka lei i Hana. Potem powraca jako duch.