FANDOM

Mustafar
Mustafar
Mustafar
Region Zewnętrzne Rubieże
Współrzędne L-19
Długość dnia 36h
Długość roku 412 dni
Sektor Jenenma
System Mustafar
Dominujący krajobraz Wulkany i rzeki lawy 100%
Ludność 20 000 mieszkańców
Struktura Demograficzna Rasa rodzima - Mustafarianie

Pozostałe rasy - Ludzie

Język Basic

Mustafar to planeta położona w Zewnętrznych Rubieżach. Zamieszkana przez mustafarianów i ludzi. Stolicą Mustafar było Fralideja. To właśnie na tej planecie odbyła się legendarna walka Anakina Skywalkera i Obi-Wana Kenobiego, podczas której młody Skywalker spalił się w prawie 90% i ostatecznie przeszedł na Ciemną Stronę Mocy.

Opis Edytuj

Mustafar była planetą położoną na obszarze Zewnętrznego Rubieża. W skład jej krajobrazu wchodzą wulkany. Na planecie znajduje się mnóstwo gorącej lawy.

Historia Edytuj

Początki Edytuj

Nieznana jest data powstania planety Mustafar. Prawdopodobnie od początku swojego istnienia była ona przepełniona lawą.

Zemsta Sithów Edytuj

W 19 BBY Darth Sidious kazał przywódcom Separatystów udać się się na Mustafar. Następnie Sidious kazał swojemu nowemu uczniowi, Anakinowi Skywalkerowi/Darthowi Vaderowi udać się na Mustafar by zabić tych przywódców Separatystów, co Vader zrobił.

Później na planetę przybyła Padme Amidala, która nie chciałą uwierzyć w to, że Anakin przeszedł na Ciemną Stronę Mocy, co usłyszała od Obi-Wana. W tym czasie Obi-Wan Kenobi zakradł się na statek Amidali. Gdy ujawnił się Anakinowi, ten oskarżył Padme, że ta przyprowadziła do niego Obi-Wana i wściekły zaczął ją dusić. Wówczas rozpętał się bardzo długi pojedynek między Obi-Wanem i Anakinem. Obi-Wan próbował przekonać Anakina, że źle robi, co mu się nie udało. W końcu Obi-Wanowi udało się skorzystać z nieroztropności Anakina i uciąć mu obie nogi. W czasie starcia Anakin stracił też rękę, a później jego ciało spaliło się od lawy. Anakin z żalem opuścił swego byłego ucznia.

Starwars3 movie screencaps.com 14111

Pojedynek Anakina i Obi-Wana na Mustafar.

Na planetę Mustafar przybył później Palpatine, który uratował Anakina przed śmiercią zabierając go z Mustafar i poddając ciężkiej operacji.

Łotr 1 Edytuj

W kolejnych latach na Mustafar Dart Vader miał swoją siedzibę. W 0 BBY przybył tam Orson Krenninc, który chciał poprosić Vadera, by ten wstawił się za nim u Palpatine' a. Darth Vader nie spełnił jednak tej prośby i dusił Orsona, chociaż ostatecznie go nie zabił.

Dalsze losy Edytuj

Możliwe, że w kolejnych latach to właśnie na Mustafar Vader miał swoją siedzibę, do której czasami zaglądał. Później losy Mustafar pozostają nieznane.

Ciekawostki Edytuj

- Mustafar było wizją piekła stworzoną przez George' a Lucasa.

- w filmie Gwiezdne Wojny III: Zemsta Sithów do części ujęć lawy z Mustafar użyto zjęć z erupcji Etny. Sama lawa stworzona została z metylocelulozy, proszku który zmienia się w żel po styczności z wodą. Dla lepszego efektu dodano do mieszanki koci żwirek i podświetlano ją od dołu, aby zyskała pomarańczowy odcień.