FANDOM

Meetra Surik — zapamiętana przez historię jako Wygnana Jedi, była kobietą rodzaju ludzkiego i Mistrzynią Jedi.

Jako Padawanka, zdecydowała zignorować rozkazy Rady Jedi i poprowadziła wojska Republiki na wojnę z Mandalorianami, podążając za zbuntowanymi Jedi Revanem i Malakiem. Niedługo stała się najbardziej zaufanym generałem Revana i to właśnie jej powierzone zostało zadanie zniszczenia planety Malchor V, aby zakończyć wojnę. Zniszczenia Malchora zabiło wszystko i wszystkich na jego powierzchni i orbicie, włącznie z żołnierzami Republiki. Meetra nie była w stanie znieść nagłej śmierci tylu osób i aby przestać czuć ból, odcięła się od Mocy.  

Po zakończeniu Wojen Mandaloriańskich, powróciła do Rady Jedi, aby poddać się jej osądowi. Została wygnana z Zakonu Jedi i zniknęła na dłuższy czas. Podczas jej zniknięcia Jedi zostali prawie całkowicie wymordowani przez nowopowstałe Imperium Sithów, a większość ocalałych Rycerzy została zabita w czasie tak zwanej Wojny Domowej Jedi.

Około dziesięć lat później, była Jedi odzyskała kontakt z Mocą i została wciągnięta w kolejny galaktyczny konflikt. Mając za towarzyszkę tajemniczą starą kobietę imieniem Kreia, wyruszyła w długą podróż w celu pokonania Sithów. W czasie jej wędrówki okazało się, że to Kreia to tak naprawdę Darth Traya, przywódczyni tak zwanego Triumwiratu Sithów, stowarzyszenia kontrolującego Imperium. Meetrze udało się pokonać Darth Trayę, Dartha Siona i Dartha Nihilusa, jej dwóch uczniów. Galaktyka została uratowana, Zakon Jedi stopniowo odradzał się po wojnie, a "Wygnana Jedi" została okrzyknięta bohaterem Republiki.  

Po pokonaniu Triumwiratu, była Jedi powróciła na Coruscant, gdzie spotkała Bastilę Shan, żonę Revana. Dowiedziała się, że Revan zniknął trzy lata wcześniej i dotąd nie powrócił. Poszukiwania doprowadziły Meetrę na planetę Dromund Kaas, stolicę Odrodzonego Imperium Sithów, gdzie był uwięziony jej były mentor. Razem z nim i Lordem Scourgem, jednym z Sithów, który tymczaoswo miał podobny cel co Jedi,  postanowili zabić nieśmiertelnego Imperatora Sithów, aby raz na zawsze zniszczyć Sithów. Jednak podczas walki Scourge zdradził swoich towarzyszy i zabił Meetrę, zostając tym samym pierwszym w historii Gniewem Imperatora, jego najbardziej zaufanym zabójcą.

Jednak Meetra Surik nie połączyła się z Mocą, po swojej fizycznej śmierci. Zamiast tego, jej duch został z Revanem, uwięzionym przez Imperatora. Między innymi dzięki pomocy Meetry, Revan przetrwał ponad trzysta lat. 

Kiedy Sithowie znów, po upływie trzystu lat, zaatakowali Republikę, duch Wygnanej Jedi poinstruował Mistrza Otega, aby wysłał drużynę mającą za zadanie uwolnić Revana z jego więzienia. Po uwolnieniu jej dawnego mentora, duch Meetry Surik zniknął znów. Nie wiadomo, czy połączyła się z Mocą, czy nadal towarzyszyła Revanowi.

HistoriaEdytuj

Dzieciństwo i młodość

Kavar fight

Kavar, pierwszy mistrz Meetry Surik

Jako dziecko, Surik została oddzielona od swoich rodziców, aby rozpocząć szkolenie w Świątyni Jedi. tak jak wiele przyszłych Jedi jej czasów, rozpoczęła szkolenie w Enklawie Jedi na Dantooine. Została nieformalną Padawanką Rycerza Jedi Kavara. Po tym, jak Kavar udał się walczyć z Mandaorianami w początku Wojen Mandaloriańskich, kiedy nie był to jeszcze konflikt galaktyczny, była trenowana przez wielu mistrzów, na przykład Vimę Sunrider, córkę słynnej Nomi Sunrider. 

Wojny MandaloriańskieEdytuj

Kiedy Neo-Krzyżowcy Mandaloriańscy rozpoczęłi atak na Republikę, Meetra miała przytłaczające poczucie winy odnośnie śmierci w Zewnętrznych Rubieżach. Zainspirowana swoim mistrzem Kavarem, który walczył we wczesnych starciach z Mandalorianami, wkrótce dołączyła do trwających bitew, i stała się członkiem stworzonego przez rycerza Jedi Revana odłamu Jedi, po zostaniu zrekrutowaną przez Malaka. Zostawiła swojego Padawana, Micala, bez opieki w świątyni Jedi.

Meetra Surik służała jako najbardziej zaufany generał Revana, w czasie Wojen Mandaloriańskich. Dowiodła swoich umiejętności w wielu krwawych bitwach i kampaniach, na przykład drugiej bitwie o leśny księżyc Onderona, Dxun. W czasie wojny zdobyła również rangę Rycerza Jedi.

MandalorianWars-Tmeline8

Wojny Mandaloriańskie

Nadzorując ostateczną bitwę nad planetą Sithów Malachor V, dała rozkaz aktywowania superbroni Republiki, Generatora Cienia Masy, kiedy było już jasne, że większość armii Republiki, dowodzonej przez Revana, nie zjawi się na czas, aby zająć się flotą Mandalorian. Obserwowała w ciszy z mostku swojego statku, jak generator zabija i armię Mandalorian, i Republiki. Zainstniała śmierć i zniszczenie, a zwłaszcza komandorów i generałów Republiki, których poznała i prowadziła w czasie wojny, spowodowały tak wielką Ranę w Mocy, że szok mógłby zabić Jedi, gdyby nie odcięła się od Mocy. Jako jedyny Jedi po BItwie o Malchor V, który nie zwrócił się na Ciemną stronę razem z Revanem, Surik była w stanie powrócić do Rady Jedi, aby poddaćsię osądowi za wojenne zbrodnie. Malak na początku chciał, żeby Revan użył swojego droida-zabójcy, HK-47, by wyeliminować Surik, ale Revan stwierdził, że lepiej będzie, jeśli stawi się przed Radą, aby pokazać im, jak zakłamane są ich nauki, i tak pozwolił jej odejść.

Rada Jedi uznała za stosowną karę wygnanie Meetry z Zakonu, zabranie jej miecza świetlnego, oraz skazanie ją na wieczne błąkanie się po Galaktyce.

Paragus IIEdytuj

SurikAtton

Spotkanie Meetry z Attonem Randem

Nie wiele wiadomo o przygodach Meetry na wygnaniu, które trwało około dziesięć lat. Wiadomo tylko, że pięć lat po zakończeniu Wojny Domowej Jedi, statek Surik, Mroczny Jastrząb, został  zaatakowany przez Sithów i Meetra zmuszona została do lądowania na ateroidzie Paragus II z powodu złego stanu zdrowia.Po pewnym czasie chodzenia po pokładzie Surik znajduje tajemniczą Kreię, która wydaje się wiedzieć dużo na temat Jedi. Eksplorując dalej pokład statku, Surik odnajduje Attona Randa, więzionego w celi. Wkrótce stworzą zespół i będą pracować razem, aby wydostać się z Paragusa. Okazuje się, że T3-M4 również jest na Paragusie. Po długich zmaganiach czwórce bohaterów, wraz z Kreią, udaje się uciec na swoim statku, będąc ściganymi przez okręt Sithów.

Meetra i jej towarzysze udali się do najbliższej planety, z dokładniej stacją kosmiczną zawieszoną nad zniszczoną w czasie wojny planetą Telos IV. Niedługo potem statek i T3 został skradziony. Jedi została zatrzymana i przepytana przez tamtejszą policję odnośnie zniszczenia stacji Paragus.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki