FANDOM

Marka RagnosMroczny Lord Sithów, pół Sith, pół człowiek, żyjący w czasach Starego Imperium Sithów, urodzony długo przed 5100 BBY. W 5100 BBY bowiem rywalizował z Lordem Sithów Simusem o tytuł Mrocznego Lorda. Jego przeciwnik został pokonany w walce i skrócony o głowę. Większość uwagi w czasie swoich rządów nad Imperium Marka Ragnos poświęcał upewnieniu się, że nikt nie grozi jego pozycji. Po śmierci Ragnosa został zorganizowany uroczysty pogrzeb, a ciało Mrocznego Lorda zostało pochowane w olbrzymim grobowcu w Dolinie Mrocznych Lordów na Korriban. W czasie pobrzebu dwóch potężnych Lordów Sithów: Naga Sadow i Ludo Kressh walczyli o tytuł Mrocznego Lorda Sithów. Duch Marki Ragnosa ukazał się im, aby ogłosić, że tylko najbardziej godny Sith ma prawo zasiąść na jego tronie.

Duch Marki Ragnosa wiele razy ukazywał się po jego śmierci. Około millenium po swojej śmierci, w 3996 BBY, upadli Jedi, Exar Kun i Ulic Qel-Droma, przypadkowo obudzili duch Mrocznego Lorda Sithów parą amuletów Sithów. Marka Ragnos ogłosił wtedy Kuna nowym Mrocznym Lordem, a Qel-Dromę jego pierwszym uczniem i następcą, w nadziei na przywrócenie Imperium Sithów. Niestety, w czasie wojny Ulic powrócił na Jasną stronę Mocy, a Exar Kun został uwięziony na Yavinie IV przez armię Jedi i plan Ragnosa legł w gruzach.

W czasie Wojny Domowej Jedi, Revan i jego towarzysze odwiedzili grób Marki Ragnosa na Korriban w czasie poszukiwań mapy do Gwiezdnej Kuźni. Revan odnalazł również parę rękawic, które kiedyś należały do Mrocznego Lorda.

Darth Plagueis w jakimś punkcie swojego długiego żcyia również udał się na Korriban, gdzie w wizji ukazał mu się Marka Ragnos. Plagueis miał później wątpliwości, czy Lord Sithów naprawdę mu się ukazał, czy wizja była tylko tworem jego umysłu.

W 14 ABY kult Sithów znany jako Uczniowie Ragnosa próbował wskrzesić Lorda Sithów, jednak Jedi, Jaden Korr powstrzymał plan sekty. Duch Marki Ragnosa został siłą wepchnięty z powrotem do grobu, ale Lord Sithów przyrzekł, że jeszcze powróci.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki