FANDOM

Wiki.png

Pomóż nam!

Artykuł "Mace Windu" jest zalążkiem artykułu. Jeśli możesz, rozbuduj go.

Mace Windu — Jedi uważany za jednego z najpotężniejszych mistrzów swoich czasów, zaraz po Yodzie. Urodził się w 72 BBY roku na planecie Haruun Kal, a zginął w roku 19 BBY, z ręki Dartha Sidiousa na Coruscant. Był członkiem Najwyższej Rady Jedi. Używał miecza koloru niebieskiego i rzadkiej barwie fioletowej. Posiadał zdolność wyczuwania punków przełomu. Opracował 7 technikę - Vaapad i był jedną z niewielu osób, które nie przeszły potem na ciemną stronę.

HistoriaEdytuj

Mace na Hurikane.jpg

14-letni Mace na Hurikane

Szkolenie i budowa miecza

Gdy 14 letni Mace Windu nie zbudował jeszcze swojego miecza świetlnego Najwyższa Rada Jedi myślała, że Mace się boi, ale on tylko szukał odpowiednich kryształów. Jego mistrz (Yoda) wysłał go na planetę Hurikane. To była jego pierwsza samodzielna misja. Na planecie Mace Windu pomógł
Mace Windu Jedi Knight.jpg

Rycerz Jedi- Mace Windu

wrogowi, który spadł w przepaść i nauczył się, że Jedi musi być odpowiedzialny, świadomy, bezinteresowny, oddany, pewny siebie, i pokorny. W nagrodę dostał od wrogów fioletowe kryształy.

Powstanie Yinchorri

W pewnym czasie
Jedi koon ploo mace windu.jpg
wojownicza rasa Yinchorri chciała podbić galaktykę, a Najwyższa Rada Jedi postanowiła interweniować.

Dalsze przygody

W późniejszym czasie Mace Windu dostał stanowisko w  Najwyższej Radzie Jedi i stał się potężnym użytkownikiem mocy.

Wojny KlonówEdytuj

Bitwa o GeonosisEdytuj

Mace Windu z innymi Jedi, między innymi z Ki-Adi-Mundi i Yodą został zesłany na piaszczystą planetę
Obi-wan Mace Windu.jpg

Obi-Wan Kenobi rozmawia z Macem Windu

 Geonosis by ratować Anakina, Obi-Wana i senator Padme Amidalę. Tam pokonał i zabił znanego łowcę nagród Jango Fetta, a później poprowadził oddział Żołnierzy klonów, walcząc z droidami Federacji Handlowej. Wydarzenia te przyniosły początek wojnom klonów i bez wątpienia był to jeden z większych konfliktów Republiki.
full14:19

Star Wars Episode II Attack of the Clones

full

Bitwa o Dantooine

Gdy zaczęły się Wojny Klonów separatyści wysłali na planetę Dantooine swoje wojska. Mace Windu, uzgodnił z Najwyższą Radą Jedi i Palpatinem wyruszy z Klonami na Dantooine w celu wyparcia sił wroga. Razem z Jedi wyruszył 187 Legion Klonów. Walka była wyrównana dopóki nie przybyło wsparcie Republiki, czyli kanonierki LAAT. Zdołały one zniszczyć większość DSD1, zwycięstwo Republiki było już bardzo bliskie. Nagle na polu walki pojawił się nowy przeciwnik, czołg sejsmiczny. Czołg uderzał swego rodzaju młotem w glebę, wywołując tym samym prawie, że trzęsienia ziemi. Maszyna zdołała zabić sporą ilość klonów. Podczas uderzeń wbijała w powietrze ogromne ilości kurzu, a jeden z droidów zabrał Jedi miecz. Mace Windu walczył przeciw Droidom gołymi rękami. Bitwa zakończyła się zwycięstwem Republiki.

Misja na Haruun Kal

"Wiem, że przyjedziesz po mnie, Mace. Nie powinieneś był mnie tu przysyłać. A ja nie powinnam była przyjeżdżać. Co się jednak stało, to się nie odstanie. Pewnie pomyślisz, że oszalałam. Otóż nie. To co mi się przytrafiło, jest znacznie gorsze. Odzyskałam zdrowe zmysły"
Depa Billaba
Mace na Haruun Kal.jpeg

Mace na Haruun Kal

W szóstym miesiącu wojen klonów Jedi został wysłany na ojczystą planetę Haruun Kal w poszukiwaniu swojej uczennicy, Depy Billaby. Na miejscu zaprzyjaźnił się z grupą miejscowych partyzantów: Nick Rostu i Chalk, Besh i Lesh. Depę odnalazł głęboko w dżungli. Była pochłonięta w Ciemnej Stronie Mocy i miała nowego nauczyciela o imieniu Kar Vastor. Windu po ciężkiej walce z nim odleciał z planety razem ze swoją uczennicą.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki