FANDOM

Wiki

Pomóż nam!

Artykuł "Lando Calrissian" jest zalążkiem artykułu. Jeśli możesz, rozbuduj go.

Lando Calrissian — ciemnoskóry człowiek, pochodzący z planety Socorro. Był administratorem Miasta w Chmurach i generałem Sojuszu Rebeliantów. Miał wiernego cyborga Lobota.

HistoriaEdytuj

Lando EA

Młody Lando

Młodość

Lando urodził się w roku 31 BBY na planecie Socorro. Początkowo uczył się z kolegami grać w Sabaka, co pomogło mu w dalszym życiu. Gdy miał ok 20 lat zaczął podróżować po galaktyce.

Jego przygody zaczęły się zaraz po tym jak wygrał w sabaka Sokoła Millenium i robota Vuffiego Raa. Wkrótce potem założył na Nar Shaddaa sklep z różnymi statkami. Uratował tam Hana Solo z rąk Łowcy Nagród Boba Fetta, za co ten nauczył go latać frachtowcem. Swój interes na Nar Shadda zwinął, gdy o terytoria Huttów upomniało się Imperium.

Baron miasta w chmurach

Lando został baronem Miasta w chmurach, po tym, jak wygrał w Sabacca ze swoim poprzednikiem.

Historia Edytuj

Początki Edytuj

Na podstawie filmów z serii o Gwiezdnych Wojnach nieznana jest data narodzin Lando Calrissiana. W pewnym momencie swojego życia Lando wszedł w posiadanie Sokoła Millenium, którym latał po całej galaktyce. W pewnym momencie poznał Kirę, ukochaną Hana Solo. To właśnie dzięki niej poznał Hana. Najpierw Lando zagrał z nim w Sabaka, gdzie stawką był statek. Dzięki oszustwu Lando wygrał.

1b071c62907fa05e6b0c284e5183.1000

Lando wraz z Hanem i L3-37 na pokładzie Sokoła Millenium

Później Lando wraz ze swoim robotem, L3-37(którego kochał) zabrał Sokołem Millenium Hana, Kirę i Tobiasa Becketa na planetę Kessel, by na zlecenie Drydena Vosa wykraść coaxium. Lando brał udział w bitwie. Próbując ratować swojego robota Lando został ranny. Później Lando leciał wraz z Hanem, Chewbaccą, Beckettem i Kirą do Vosa. Po drodze natknęli się na superniszczyciel Imperium Galaktycznego. Uciekając przed nim trafili do potwora, a później do otchłani. Ledwo udało im się uratować.

Gdy wszyscy dolecieli na planetę Savareen do Drydena Lando odleciał Sokołem Millenium.

Na niedługo później Han Solo ponownie spotkał się z Lando i znów zagrał z nim w Sabacca. Tym razem Han wygrał Sokoła Millenium.

Po pewnym czasie w nieznanych okolicznościach Lando Calrissian przeniósł się na Bespin i został baronem Miasta w Chmurach na Bespin.

Imperium kontratakuje Edytuj

W 3 ABY do Lando Calrissiana przybył Darth Vader i groźbami zażądał, by ten oddał mu pasażerów Sokoła Millenium, gdy ci przylecą na Bespin.

Lando i Lobot na Bespin

Lando Calrissian na Bespin

Na niedługo później na Bespin przylecieli Han Solo wraz z Leią Organą oraz Chewbaccą i C-3PO. Lando mile przywitał Hana i zgodził się naprawić usterki w Sokole Millenium. Z czasem musiał spełnić polecenie Vadera. W wyniku tego Han Solo przywalił mu w twarz. Lando wyjawił Hanowi i Lei, że są przynętą dla Luke' a Skywalkera.

Po zamrożeniu Hana Solo Lando uwolnił resztę więźniów Vadera i

Lando-Chewbacca-Leia

Wściekły Chewbacca dusi Lando

ostrzegł ludzi w Mieście w Chmurach o niebezpieczeństwie ze strony Imperium Galaktycznego. Później wraz z Leią oraz C-3PO i Chewbaccą próbował odbić zamrożonego Hana z rąk Boby Fetta, by go ostatecznie odmrozić. Następnie zgarnął Luke' a, który przegrał walkę z Vaderem. Później wraz z resztą kompanii wyruszył na poszukiwanie Hana Solo, by go ostatecznie odzyskać.

Powrót Jedi Edytuj

W 4 ABY Lando zdołał dostać się do pałacu Jabby the Hutta, gdzie udawał jednego z ludzi Jabby. To właśnie tam przechowywany był zamrożony Han, którego Lando chciał rozmrozić. Po rozmrożeniu Hana Lando brał udział w bitwie nad gniazdem Sarlacca, gdzie omal nie został przez niego pożarty, Han go jednak uratował.

Lando7

Lando Calrissian w czasie bitwy o Endor

Po odzyskaniu Hana Solo Lando dołączył do Sojuszu Rebeliantów, gdzie stał się generałem w czasie bitwy o Endor. Han Solo powierzył mu na czas bitwy Sokoła Millenium, którym Lando latał podczas bitwy o Endor. Gdy Han wyłączył pole ochronne II Gwiazdy Śmierci Lando zniszczył Gwiazdę.

Następnie już po upadku Imperium Galaktycznego Lando prawdopodobnie uczestniczył w zabawie na Endorze z okazji upadku Imperium.

Dalsze losy Edytuj

Dalsze losy Lando Calrissiana pozostają nieznane. Prawdopodobnie mieszkał na Bespin i nadal przyjaźnił się z Hanem Solo.