FANDOM

Kamino
Kamino
Kamino
Region Dzika przestrzeń
Współrzędne S-15
Długość Dnia 27 godzin
Długość Roku 463 dni
Dominujący krajobraz: Woda 100 %
Ludność 1 miliard oficjalnych, stałych mieszkańców
Struktura Demograficzna 100% Kaminoanie

Kamino - planeta znajdująca się w poza Odległymi Rubieżami. Znana była przedewszystkim z produkcji Klonów, a dla Republiki stworzyła setki tysięcy Żołnierzy Klonów. Stolicą najprwadopodobniej było Tipoca. Planeta w 100 procentach pokryta była oceanami.

MieszkańcyEdytuj

Kamino zamieszkiwali tylko Kaminoanie. Były to istoty z długimi szyjami, nogami  i rękami. Ich skóra była mlecznobiała, a oczy miały kolor żółty. Istoty te były opanowanie i mądre. Kaminoanie byli znani ze swoich zdolności do klonowania.

StrukturaEdytuj

Na Kamino nie było zwykłych domów. Obywatele tej planety mieszkali na platformach zbudowanych wysoko nad wodą.

Historia Edytuj

Początki Edytuj

Na podstawie filmów z serii Gwiezdnych Wojen nieznana jest data powstania planety Kamino. Wiadomo, że pokrywał ją ocean. Z czasem jej mieszkańcy zbudowali wysoko nad wodą platformy, na których mieszkali.

Armia klonów Edytuj

Około 32 BBY Mistrz Jedi Sifo-Dyas wraz z hrabą Dooku zamówili na Kamino armię klonów dla Republiki Galaktycznej, o czym nikt inny ani Jedi, ani inni przedstawiciele Republiki nie wiedzieli. Wyjątkiem był Darth Sidious, na którego zlecenie wszczepiono w armię klonów Rozkaz 66(zabić wszystkich Jedi). Dooku również wykasował Kamino z map mieszczących się w Świątyni Jedi.

22 BBY Edytuj

O armii klonów na Kamino przypadkiem dowiedział się Obi-Wan Kenobi, który przybył na planetę w poszukiwaniu niedoszłego mordercy Padme Amidali. Wcześniej nie znalazł planety w archiwach Jedi, lecz wiedział gdzie powinna być. Za poradą Yody Obi-Wan poleciał więc w to miejsce i znalazł Kamino. Tam zobaczył szykowaną dla Republiki armię klonów oraz znalazł prawdopodobnego zleceniodawcę zamachu na Padme. Stoczył tam walkę z Jango Fettem oraz rzucił mu nadajnik na statek.

Niebawem na planetę przybył Yoda, by zabrać armię klonów, którą następnie przewiózł na Geonosis, gdzie rozgrywała się bitwa początkująca wojny klonów.

Dalsze losy Edytuj

Dalsze losy Kamino na podstawie filmów z serii Gwiezdnych Wojen pozostają nieznane.