FANDOM

Jorus C'baoth — mistrz Jedi rasy ludzkiej, żyjący w erze upadku Republiki. Był także inicjatorem Pozagalaktycznego Lotu.

BiografiaEdytuj

Jorus C'baoth urodził się w 70 BBY na planecie Bortras. Jakiś czas później ukończył szkolenie Jedi. Rycerzem został w wieku 21 lat. Wyruszył wówczas na planetę Kampras, gdzie szkolił się w miejscowej Akademii, a następnie szkolili go różni Mistrzowie Jedi. Wzbudzał on coraz większy szacunek i powierzano mu coraz więcej misji. Wziął udział w tłumieniu powstania Mrocznych Jedi na planecie Bpfassh, demilitaryzacji Ando, był ambasadorem w sektorze Xappyh oraz
Thrawn Doriana 27 BBY

Jorus próbujący zabić Thrawna

rozstrzygnął sprawę sukcesji tronu na Alderaanie. W wieku 33 lat był już określany mianem Mistrza Jedi, jednak okoliczności nadania tytułu są nieznane.

Kilka lat po blokadzie Naboo został jednym z 6 Jedi, szukającymi życia poza granicami galaktyki. W tym samym czasie, jego uczennica Lorana Jinzler, osiągnęła tytuł rycerza Jedi. Jorus zabrał ją wówczas ze sobą. Podczas wyprawy był bezwzględny, bez zgody rodzin zabierał małe dzieci wrażliwe na moc. Surowo karał wszystkie przewinienia, choć nie był dowódcą wyprawy, wszystkie kary tłumaczył chęcią utrzymania dyscypliny. Wkrótce lot natknął się na Thrawna, który nie chciał pozwolić na dalszy lot statku, ponieważ obawiał się, że na Pozagalaktyczny Lot mogą napaść Yuuzhan Vongowie. Zaproponował on zmianę trasy, ale Jorus się nie zgodził. Thrawn był zmuszony zniszczyć statek. Wydał on rozkaz zniszczenia statku przez myśliwce. Chwilę przed śmiercią C'baotha, jego uczennica wyczuła, że przeszedł on na ciemną stronę mocy.

Sheev Palpatine za pomocą kodu DNA, stworzył jego klona o nazwie Joruus C'baoth, który był nazywanym szalonym klonem C'baotha.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki