FANDOM

Wiki

Pomóż nam!

Artykuł "Jar Jar Binks" jest zalążkiem artykułu. Jeśli możesz, rozbuduj go.

Jar Jar Binks — przedstawiciel rasy gungańskiej z jego ojczystej planety Naboo. Według gungan wsławił się szczególnym męstwem w bitwie pod Theed, lecz naprawdę jego osiągnięcia były jedynie dziełem przypadku. W Epizodzie ll Jar Jar jest asystentem senator Amidali, a pod jej nieobecność zastępuje ją. Był jednym ze zwolenników stworzenia Armii Klonów.

Poza Światem Gwiezdnych WojenEdytuj

CiekawostkiEdytuj

  • Wielu fanów gwiezdnych wojen uważa go za najbardziej irytującą postać w Nowej Trylogii.

Dhart Jar Jar Binks Edytuj

Ta teoria pojawiła się kilka miesięcy temu i według niej znienawidzony przez większość widzów Gwiezdnych Wojen fajtłapowaty Jar Jar Binks jest w rzeczywistości Sithem… i to najpotężniejszym z całej serii. W sieci krążą teksty oraz filmiki, które udowadniają, że Jar Jar swoją niezdarność i głupotę jedynie udaje, przy czym jest to także realizacja tajemnej sztuki walki na wzór stylu Zui Quan inaczej zwanym stylem pijanej pięści, niezwykle skutecznego sposobu walki z przeciwnikami.

Udowodniono także, że Jar Jar Binks wielokrotnie posłużył się Mocą, czy to przy skokach, ale także w momentach gdy kontrolował umysły innych – np. Padme albo Anakina. Największym jego osiągnięciem było przekonanie całego Senatu by oddać władzę Palpatine’owi. Zresztą, Jar Jar pochodził z Naboo, czyli tej samej planety co wspomniany Sith… to nie może być przypadek.George Lucas, tworząc Gwiezdne Wojny:Mroczne Widmo, powiedział, że Jar Jar jest kluczem do całej historii. Reżyserowi zależało na tym, by Nowa Trylogia była niejako lustrzanym odbiciem Starej. A pamiętamy, że we wcześniejszych filmach też otrzymaliśmy komiczną, irytującą postać, która ostatecznie okazała się najpotężniejszym z mistrzów Jedi. Tyle że Lucas, po bardzo negatywnym przyjęciu nowego bohatera w końcu się przestraszył i zmienił fabułę wprowadzając m.in. Hrabiego Dooku. Nie zmienia to jednak faktu, że Jar Jar Binks cały czas towarzyszył Palpatinowi i zaskakująco często wyprzedzał dopiero mające się wydarzyć sytuacje.

Trzeba zaznaczyć, że według tej teorii, Jar Jar ma pojawić się w filmie Gwiezdne Wojny:Przebudzenie Mocy jako… Supreme Leader Snoke, w którego wciela się Andy Serkis.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki