FANDOM

Wiki

Pomóż nam!

Artykuł "Jango Fett" jest zalążkiem artykułu. Jeśli możesz, rozbuduj go.

"Jestem tylko prostym człowiekiem starającym się odnaleźć swoją drogę we wszechświecie."
―Jango o sobie.

Jango Fett był legendarnym łowcą nagród, człowiekiem, pełnił rolę ojca Boby. Urodził się na planecie Concord Dawn w roku 66 BBY, a zginął w roku 22 BBY zabity przez Mace'a Windu na arenie na Geonosis. Dał DNA dla potrzeb stworzenia armii Żołnierzy Klonów, w zamian został sowicie opłacony i poprosił o jednego klona, którego wychował i nazwał Boba.

BiografiaEdytuj

Wczesne życie (66 BBY – 58 BBY)

"Witamy w szeregach Mandalorian."
―Jester do Janga[źródło]

Jango Fett urodził się w roku 66 BBY na planecie Concord Dawn. Jego ojciec był Protektorem i rolnikiem. Fett miał również siostrę o imieniu Arla. W dzieciństwie, Jango pomagał rodzicom w polu. Kiedy Jango miał 8 lat, na planecie wybuchła wojna, między Mandalorianami a Strażą Śmierci. Żołnierze Mereela ukryli się na farmie Fettów. Niedługo potem, pojawiła się również Straż Śmierci. Zapytał małego Jango, czy nie widział kogoś w pobliżu. Młody Jango Fett, niczego nie podejrzewając, powiedział, że widział na polu ślady wojskowych butów. Żołnierze Straży, zabrali syna Fettów do domu, gdzie próbowali wydobyć informacje o Mandalorianach od jego rodziny. Pobili ojca, a następnie zabili jego rodzinę - Jango musiał uciekać.

U boku Mandalorian

"Wybacz mi Jaster. Powinienem był cię osłaniać"
―Jango do Jestera[źródło]
Jango trafił do organizacji, która walczyła z Strażą Śmierci. Odbył tam szkolenie i otrzymał nowe nazwisko: Fett, w języku Mandalorian oznacza rolnika. Jaster Mereel pokochał go jak własnego syna. Jango też go kochał, ale niektórzy Mandalorianie bali się, że Fett ma zły wpływ na Jastera. Po kilku latach miał już swój oddział i dostał łatwą misje. Mieli pokonać bandytów, którzy napadli planetę Korde 6. Najeźdźcy mieli być podobno słabo uzbrojeni. Wszystko to okazało się pułapką w którą wpadli Jango, Jaster i reszta Mandalorian. Jango Fett popełnił straszny błąd, mianowicie nie osłaniał Jestera, przez co ten został ranny przez Tora Vizsle i zmarł na miejscu. Jango nie mógł sobie wybaczyć, że przez jego zaniedbanie zginął jego najlepszy przyjaciel.

Porażka Mandalorian (44 BBY)

Osobny artykuł: Bitwa o Galidraan.

"Zabiłeś ich... Zabiłeś ich wszystkich. Wszyscy zginęliśmy..."
―Fett[źródło]

W roku 44 BBY Mandalorian, pod wodzą Jango, wynajął gubernator planety Galidraan by stłumili tamtejszą rebelię. Jango szybko zabił wszystkich rebeliantów. Później udał się do gubernatora, by wydobyć z niego informacje o Torze Vizsly. Fett dobrze wiedział, że to gubernator finansował utrzymanie Straży Śmierci. Gubernator zaczął się tłumaczyć, że Vizsla już dawno opuścił planetę. W tym momencie Vizsla wyskoczył z ukrycia wraz ze swymi żołnierzami. Jango fett był zmuszony wyskoczyć przez okno i chciał odlecieć dzięki plecakowi odrzutowemu. Tor Vizsla strzelił i jednym strzałem uszkodził plecak Janga.

Zemsta na Straży Śmierci i Vizsli {46 BBY)

Polowanie na Komari Vosa

Wielka Armia Republiki (32 BBY)

Dalsze poczynania (32 BBY – 22 BBY)

PoczątkiEdytuj

Na podstawie filmów z serii Gwiezdnych Wojen nieznana jest data ani miejsce urodzenia Jango Fetta. Wiadomo, że w pewnym momencie swojego życia stał się łowcą nagród.

Stworzenie armii klonów Edytuj

Około 32 BBY Jango Fett przybył na planetę Kamino, gdzie stał się pierwowzorem dla żołnierzy-klonów przeznaczonych dla Republiki Galaktycznej. Zażyczył sobie, by jeden z klonów stał się jego przybranym synem, W ten sposób miał ,,syna", Bobę.

Atak na Padme Amidalę Edytuj

W 22 BBY na zlecenie Dartha Tyranusa/hrabi Dooku Jango Fett zlecił pewnej kobiecie zamach na Padme Amidalę, byłą królową, ówczesną senator planety Naboo. Kiedy po nieudanym zamachu sprawczyni była ścigana przez Obi-Wana Kenobiego i Anakina Skywalkera, mężczyźni próbowali na niej wymusić by zdradziła tego, kto zlecił jej zamach. W tym momencie została jednak trafiona przez Jango strzałą z Kamino i zabita nie zdążywszy niczego powiedzieć.

Spotkanie Obi-Wana na Kamino Edytuj

Starcie z Obi-Wanem Kenobim na Kamino

Starcie z Obi-Wanem Kenobim na Kamino

Niebawem na Kamino przybył Rycerz Jedi, Obi-Wan Kenobi. Mężczyzna spotkał się z Jango Fettem i go przesłuchał. Następnie Jango próbował opuścić Kamino. Obi-Wan zrozumiał, że to on jest sprawcą i stoczył z nim walkę. Udało mu się rzucić na statek Jango nadajnik.

Walka z Obi-Wanem w kosmosie Edytuj

Gdy Jango Fett leciał wraz z Bobą Fettem na Geonosis był śledzony przez Obi-Wana. Stoczył z nim walkę i Obi-Wan wówczas upozorował własną śmierć w oczach Jango.

Śmierć Edytuj

Niebawem Jango dowiedział się, że Obi-Wan żyje i obserwował egzekucję jego, Anakina Skywalkera oraz Padme Amidali. Nie udało się jednak ich stracić, a na Geonosis rozegrała się bitwa, na którą przybyli żołnierze-klony z Kamino oraz liczni Rycerze Jedi. Jednym z nich był Mace Windu, który zabił Jango Fetta na arenie na Geonosis.

Jango Fett w czasie bitwy na Geonosis

Jango Fett w czasie bitwy na Geonosis tuż przed śmiercią

CiekawostkiEdytuj

  • Fett (po mandaloriańsku Vhett) to po niemiecku tłuszcz.