FANDOM

Wiki

Pomóż nam!

Artykuł "Jabba Desilijic Tiure" jest zalążkiem artykułu. Jeśli możesz, rozbuduj go.

Jabba Desilijic Tiure — gangster rasy Hutt. Urodził się w roku 600 BBY, a zmarł w roku 4 ABY na barce, uduszony przez Leię Organę. Miał podwładnego imieniem Bib Fortuna i syna Rottę. Jabba mieszkał na planecie Tatooine w swoim pałacu. Zanim Jabba został sławnym gangsterem przyglądał się swojemu ojcu. Otóż jego ojciec był również gangsterem. Bardzo to młodemu Huttowi się spodobało i od tej chwili dążył śladami ojca.

Historia Edytuj

Początki Edytuj

Na podstawie filmów z serii Gwiezdnych Wojen nieznana jest fata i miejsce urodzenia Jabby the Hutt. W pewnym momencie swojego życia zamieszkał na Tatooine(jeśli nie mieszkał tam od urodzenia), gdzie miał pałac. Prowadził życie gangstera.

Organizacja wyścigu Edytuj

6bc207fb0fd006b2e1c46498b86f.1000

Jabba w 32 BBY

W 32 BBY Jabba był organizatorem wyścigu na ścigacze na Tatooine, w którym udział brał dziewięcioletni Anakin Skywalker.

Kolejne lata Edytuj

Przez kolejne lata Jabba the Hutt nadal prowadził życie gangstera. W pewnym momencie życia zadłużył się u niego Han Solo, który zwlekał ze spłatą długu. Jabba się tym denerwował, ciągle przedłużał jednak Hanowi czas.

Porwanie Hana Solo Edytuj

W 3 ABY Jabba miał już dość tego, że Han Solo zwleka ze spłatą długu. W zaistniałej sytuacji wynajął łowcę nagród, Boba Fetta któremu zlecił odszukanie Hana i przyprowadzenie go do niego. W celach poszukiwawczych Boba nawiązał kontakt z Imperium Galaktycznym. Udało mu się schwytać Hana, po czym z rozkazu Dartha Vadera Han został zamrożony. Takiego Hana Boba przyprowadził do pałacu Jabby, a ten powiesił go na ścianie jako swoją ulubioną ozdobę.

Śmierć Edytuj

800px-Jabba the Hutt5

Śmierć Jabby duszonego przez Leię łańcuchem

W 4 ABY przyjaciele Hana Soli, tacy jak Luke Skywalker, Lando Calrissian, jego ukochana Leia Organa oraz jego ukochany Wookie, Chewbacca postanowili ruszyć Hanowi na ratunek. Najpierw do pałacu Jabby przybył Lando Calrissian, który się przebrał. Następnie przybyli tam C-3PO oraz R2-D2, których Luke chciał podarować Jabbie w zamian za Hana. Jabba się jednak nie zgodził. W zaistniałej sytuacji do pałacu przybyła Leia, która rozmroziła Hana. Jabba jednak przyłapał ich obu. Hana zamknął w lochach, a Leię rozebrał do gaci i stanika oraz przykuł ją łańcuchem, tak by ta była blisko niego. Później do pałacu przybył Luke, którego Jabba zrzucił na pożarcie potworowi. Luke jednak okazał się sprytniejszy i pokonał potwora. Wściekły Jabba skazał Luke' a, Hana Solo oraz Chewbaccę na pożarcie przez Sarlacca. W tym celu wyjechał wraz z nimi na pustynię do gniazda Sarlacca, gdzie rozpętała się długa walka. W czasie bitwy Leia udusiła Jabbę łańcuchem, którym była przez niego więziona.

Ciekawostki Edytuj

- jeśli Jabbie nie podobało się, jak ktoś dla niego tańczył został zrzucony na pożarcie.

Edytuj