FANDOM

Legends3.png

Wiki.png

Pomóż nam!

Artykuł "Imperium Sithów" jest zalążkiem artykułu. Jeśli możesz, rozbuduj go.

Rząd
Imperium Sithów

Imperium.png
Pełna nazwa Imperium Sithów
Typ Magokratyczno-teokratyczne imperium
Tytuł głowy państwa Mroczny Lord Sithów (Jen'ari)
Dowódca rządu Mroczny Lord Sithów (Jen'ari)
Głównodowodzący Mroczny Lord Sithów (Jen'ari)
Władza ustawodawcza Rada Sithów
Stolica Ziost/Korriban
Oficjalna religia Sith
Poprzednia organizacja Sithowie/Wygnańcy
Data ustalenia 6900 BBY
Data zniesienia 5000 BBY
Data ponownego zniesienia 5000 BBY
Data przywrócenia 4980 BBY (jako odnowione Imperium Sithów)
Era Era Starej Republiki

Imperium Sithów, znane później jako Stare Imperium Sithów, było organizacją założoną w 6900 BBY na Korriban przez Wygnanych Mrocznych Jedi, którzy później stworzyli Zakon Sithów, a wcześniej rasa Sithów została zrzeszona około 30,000 BBY przez Króla Adasa.

Mroczni Jedi pojawili sie na Korriban, po tym, jak zostali wygnani z Republikę przez Jedi. Zawładnęli tutejszą zacofaną ludnością, Sithami i ogłosili się Lordami Sithów. Uczyli się od Sithów sekretów alchemii oraz magii. Wraz z armią tubylców, którzy tworzyli bardzo zmilitaryzowane społeczeństwo, zaczęli podbijać pobliskie planety, wciąż jednak pozostając w ukryciu przed Jedi i Republiką. Tak zostało stworzone Stare Imperium Sithów.

Pod przywódctwem Mrocznego Lorda Sithów Naga Sadowa, Sithowie zaatakowali perzstrzeń Republiki, w czasie Wielkiej Wojny Nadprzestrzennej, ale zostali pokonani. Wierzono, że Imperium Sithów zostało zniszczone przez siły Republiki wspieranej przez Jedi w czasie Drugiej bitwy o Korriban.

Jednak, Lord Sithów Vitiate przetrwał zniszczenie Imperium i prowadził nowych potencjalnych Lordów do odbudowy Impeium Sithów w Nieznanych Regionach. Pomimo że Imperium Sithów zostało pokonane, służyło jako przykład do podążania przez wiele następnych Imperiów Sithów w późniejszych erach, dziecictwa rozciągającego się na millenia.

HistoriaEdytuj

PoczątkiEdytuj

Cywilizacja Sithów zaczęła się w 100,000 BBY na Korriban, gdzie ewoluowała rasa czerwonoskórych humanoidów. Żyli w barbarzyńskim, ale już wtedy dziwnie zgodnym społeczeństwie, które jednak było wypełnione groźbami wojny ze strony różnych plemion, zamieszkujących ich planetę. W 30,000 BBY, mieszkańcy Korriban odparli najazd Killików. Była to zasługa wyłącznie Króla Adasa, pod którego wodzą plamienia Sithów zjednoczyły się i stworzyły regularną armię. Tak powstało Pierwsze Imperium Sithów. 

Więcej z Fandomu

Losowa wiki