FANDOM

Hrabia Dookuczłowiek pochodzący z planety Serenno. Był jednym z najzdolniejszych Jedi w historii, szkolił go mistrz Yoda. Gdy przeszedł na ciemną stronę mocy, przybrał imię Darth Tyranus. W czasie Wojen Klonów stał po stronie Separatystów. Początkowo używał miecza o kolorze niebieskim, ale zmienił go na czerwony. Został zabity w 19 BBY przez Anakina Skywalkera na pokładzie "Niewidzialnej Ręki".

Historia Edytuj

Dooku padawan

Dooku jako Padawan

Hrabia Dooku urodził się na planecie Serenno, 102 lata przed bitwą o Yavin. Gdy dorośnie miał zostać Hrabią i władcą planety, lecz w jego domu zjawili się Jedi i zabrali Dooku do Świątyni Jedi, na Coruscant. Szkolił go jeden z najpotężniejszych Jedi w historii i Wielki Mistrz zakonu Starej Republiki - Yoda. Zdołał przekonać tysiące systemów galaktycznych o upadku Senatu Galaktycznego, systemy te przyłączyły się do ruchu Separatystów (Konfederacji Systemów Niezależnych) Dooku jeszcze w zakonie Jedi przejawiał zainteresowanie technikami Ciemnej Strony Mocy. Dopiero jednak Darth Sidious przekazał mu tajniki Sithów i wyznaczył ważną rolę w przygotowaniu upadku Anakina Skywalkera oraz obalenia Republiki Galaktycznej.

Początki Edytuj

Na podstawie filmów nieznana jest data ani miejsce urodzenia hrabi Dooku. Wiadomo, że w pewnym momencie trafił do Zakonu Jedi, gdzie szkolił się na Rycerza Jedi. Początkowo był prawdopodobnie młodzikiem, a później stał się padawanem Mistrza Yody. Po pewnym czasie przyjął na swojego padawana Qui-Gon Jinna, którego wyszkolił na Rycerza Jedi.

W pewnym momencie swojego życia hrabia Dooku przeszedł na Ciemną Stronę Mocy i stał się uczniem Dartha Sidiousa/Palpatine' a i przyjął imię Dartha Tyranusa.

Dalsze Życie i Bitwa o GeonosisEdytuj

Dooku zawarł
Yoda dooku

Starcie z byłym mistrzem

układ z Neimoidianami, w tym z wicekrólem Nute Gunrayem, oraz z Geonosianami, w tym arcyksięciem Pooglem Mniejszym. Zatrudnił łowcę nagród, Jango Fetta, aby ten stworzył na Kamino armię klonów i posłużył za wzór do niej. Wykasował również Kamino z map w Świątyni Jedi. Zgodził się pomóc
Geonosis i bitwa windu

Walki na Arenie

Gunrayowi w zlikwidowaniu królowej Amidali

Po nieudanych zamachach na Padmę Amidalę na Geonosis przybył Obi-Wan Kenobi, który został schwytany i wpadł w ręce hrabi Dooku. Dooku wówczas powiedział Obi-Wanowi, że Republika jest pod kontrolą Sitha imieniem Darth Sidious, nie zdradził jednak, że ów Darthem Sidiousem jest Palpatine. Zaproponował Obi-Wanowi, by ten przyłączył się do niego, na co Obi-Wan się nie zgodził. Później w jego ręce wpadli nowi więźniowie, którzy przybyli Obi-Wanowi na pomoc - Padme Amidala oraz Anakin Skywalker. Darth Tyranous skazał wówczas całą trójkę na śmierć. Kazał ich przywiązać do słupów na arenie i wypuścił zwierzęta. Całej trójce udało się jednak wyswobodzić. Następnie na arenę przybyła armia klonów z Kamino oraz inni Rycerze Jedi. Rozegrała się wówczas długa bitwa na Geonosis w trakcie której Dooku starł się z Obi-Wanem oraz Anakinem, któremu odciął rękę. Potem stoczył pojedynek z Yodą, a później uciekł. Udało mu się jednak zabrać plany Gwiazdy Śmierci - superbroni zdolnej nisczyć całe planety. Poleciał z nimi na Coruscant, by przekazać je Darthowi Sidiousowi/kanclerzowi Palpatine' owi. 

Wojny Klonów Edytuj

W czasie Wojen Klonów, Dooku był jednym z liderów Seperatystów. Wyszkolił na swoja zabójczynię byłą Jedi, Asajj Ventress, lojalną do niego w czasie wielu misji. Później jego uczniem został Savage Opress(informacje z tego akapitu nie pochodzą z filmu)

Przez następne trzy lata hrabia Dooku nadal był uczniem Dartha Sidiousa. Hrabia Dooku przeprowadzał liczne ataki na Republikę. Później na rozkaz Palpatine' a upozorował jego porwanie, by przybyto po niego. Gdy Obi-Wan i Anakin przybyli po Palpatine' a zaatakwał ich Dooku. Darth Tyranus powalił Obi-Wana, później zaś został pokonany i zabity przez Anakina, który zrobił to na rozkaz Palpatine' a(Palpatine poświęcił hrabię Dooku dla swoich intryg)

Zainteresowania Edytuj

Dooku interesował się pięknem i sztuką, jego miecz wykonany był zgodnie ze starożytną techniką walki, zwaną potocznie Formą II (Makashi). Forma ta była wyjątkowo skuteczna przeciwko tradycyjnej broni, jak miecz świetlny, za to słabiej radząca sobie z bronią dalekosiężną, jak miotacz czy blaster, co czyniło hrabiego
Dooku TCW

Dooku w czasie Wojen Klonów

mistrzem szermierki (zdecydowana większość Jedi odrzuciła już tę metodę walki uznając, że nie spełnia wymogów współczesnego pola bitwy, więc umiejętność stosowania tej techniki walki należała do rzadkości).