FANDOM

Hoth

Hoth

Region Zewnętrzne Rubieże
Współżędne Nieznane
Długość dnia 23 godziny
Długość roku 526 dni
Dominujący krajobraz Kaniony, lodowe jaskinie, tundra, ośnieżone równiny
Ludność Prawie brak
Klimat Polarny

Hoth to szósta planeta w układzie o tej samej nazwie. W czasie galaktycznej wojny domowej była miejscem bazy Sojuszu Rebeliantów.

Opis Edytuj

Planeta Hoth znajdowała się w obrębie Zewnętrznego Rubieża. Była to planeta o klimacie polarnym. Było na niej bardzo dużo śniegu. Mieszkały na niej takie istoty, jak między innymi wampy oraz tantuany.

Historia Edytuj

Początki Edytuj

Nieznana jest data powstania planety Hoth.

Imperium kontratakuje Edytuj

Hoth d074d307

Krajobraz Hoth

W latach 1 ABY - 3 ABY planeta Hoth stała się bazą Sojuszu Rebeliantów po tym, jak ich poprzednia baza na Yavin 4 została odkryta przez Imperium Galaktyczne. W tym czasie członkowie Sojuszu często wychodzili na zwiady.

W 3 ABY Imperium Galaktyczne zorientowało się, że rebelianci mają swoją bazę na Hoth. Wówczas, gdy Luke Skywalker wyszedł na zwiady zauważył imperialną sondę spadającą z nieba, był jednak przekonany, że jest to meteoryt. Niebawem został tam zaatakowany przez wampę, której odciął ręce. Następnie na wskutek zimna, jakie panowało na tej planecie Luke zamarł. Na szczęście znalazł go i uratował jego przyjaciel, Han Solo. Po wszystkim Luke szczęśliwie wrócił do bazy.

Na niedługo później na planecie rozpętała się bitwa między Sojuszem Rebeliantów, a Imperium Galaktycznym. W jej czasie Luke zniszczył maszyny kroczące należące do Imperium, zaś Han, Leia oraz C-3PO szybko się ewakuowali Sokołem Millenium, gdy ścigał ich Darth Vader.

Dalsze losy Edytuj

Dalsze losy planety Hoth pozostają nieznane.

FaunaEdytuj

CiekawostkiEdytuj

  • Od nazwy planety przydomek otrzymał jeden z najsłynniejszych Jedi zimnej wojny - Lord Hoth.