FANDOM

GwiezdneWojnyVII

Logo Star Wars: The Force Awakens

Star Wars epizod VII: The Force Awakens (pol. Gwiezdne Wojny: Przebudzenie Mocy) ― siódma część sagi Star Wars i zarazem pierwsza część nowej, sequelowej trylogii. Miała premierę 18 grudnia 2015 roku. W przeciwieństwie do innych części, nowa trylogia będzie tworzona przez Disney. Zmieni się też reżyser, bo zamiast George'a Lucasa będzie to J.J. Abrams. Jedyne oficjalne fragmenty filmu, które są możliwe do zobaczenia w internecie pochodzą teaserów oraz ze zdjęć promocyjnych ujawnianych od końca 2014 roku.

FabułaEdytuj

Gdy zniszczeniu uległa Gwiazda Śmierci, Luke Skywalker nagle znika i władzę obejmuje Najwyższy Porządek. Celem Najwyższego Porządku jest zlikwidowanie ostatniego Jedi oraz zniszczenie Republiki. Leia Organa usiłuje znaleźć swego brata - Luke'a i dlatego wynajęła Poe Damerona - pilota i proponuje mu, żeby poleciał na Jakku. Spotyka się z Lor San Tekkiem, który daje mu mapę z miejscem pobytu Luke'a. Zaraz po tym szturmowcy atakują wioskę. Poe Dameron daje tą mapę swojemu małemu droidowi BB-8. Poe Dameron zostaje schwytany przez szturmowców. W końcu droid napotkał na Rey - zbieraczkę złomu, która go przygarnęła. A w międzyczasie Kylo Ren próbuje wyciągnąć informację o mapie od Poe Damerona. Ten zaś nic nie chciał mówić, lecz Kylo Ren go torturował i w końcu Poe powiedział, że mapa znajduje się w małym droidzie BB-8.

Jeden ze szturmowców po masakrze na Jakku (była to jego pierwsza misja) postanowił uwolnić Poe Damerona i uciec od zła. Wtedy też Poe nadał mu imię "Finn". Byli ścigani przez Najwyższy Porządek. Następnie rozbijają się na Jakku i Finn zostaje sam i myśli, że Poe zginął w tej katastrofie, więc postanawia udać się w poszukiwania droida. Udaje mu się to w końcu, gdy udaje się do wioski, a tam spotyka Rey oraz droida. Zostali zaatakowani przez wrogie myśliwce, więc postanawiają uciec statkiem kosmicznym. Po krótkim czasie zostaje on przechwycony przez Hana Solo oraz Chewbaccę.

Snoke mówi Kylo Renowi, że musi zabić swego ojca, czyli Hana Solo, by pokonać jasną stronę mocy. Więc Najwyższy Porządek planuje atak na planetę Takodana. Tam zostają uratowani przez myśliwce ruchu oporu, którym dowodził Poe Dameron. Dzięki temu Finn dowiaduje się, że Poe Dameron nie zginął podczas katastrofy, lecz opuścił myśliwiec kosmiczny niż doszło do zderzenia. Najwyższemu Porządkowi udało się porwać Rey, lecz ostatecznie dzięki swej ukrytej mocy uciekła z sali przesłuchań.

Han Solo oraz reszta przybyli do bazy ruchu oporu, gdzie spotykają Leię, która namawia swego męża, by przyprowadził ich syna (czyli Kylo Rena) z powrotem do domu. W bazie ruchu oporu spotykają także dwa droidy - C-3PO oraz R2-D2, który jest w stanie hibernacji od czasu zniknięcia Luke'a Skywalkera.

Za pomocą Sokoła Milenium udaje im się przedostać do bazy Najwyższego Porządku i odnajdują tam Rey przy okazji dezaktywując ich osłony. Han Solo próbuje przekonać swojego syna by porzucił ciemną stronę, ale ten ostatecznie zabija go mieczem świetlnym.

Kylo Ren jest ranny po strzale Chewbacci, lecz i tak próbuje gonić Finna i Rey. Gdy Finn zostaje pokonany Rey bierze jego miecz świetlny i zaczyna walczyć z Kylo Renem. Ostatecznie pokonuje go, lecz po chwili oddziela ich szczelina w ziemi. Rey wraz z rannym Finnem oraz Chewbaccą uciekają myśliwcem kosmicznym.

R2-D2 budzi się ze stanu hibernacji i ujawnia brakującą część mapy planety, na którym znajduje się Luke Skywalker. Ostatecznie Rey odnajduje Luke'a Skywalkera i daje mu jego miecz.

ObsadaEdytuj

Aktor Rola
Mark Hamill Luke Skywalker
Harrison Ford Han Solo
Carrie Fisher Leia Organa
Peter Mayhew Chewbacca
Anthony Daniels C-3PO
Kenny Baker R2-D2
John Boyega Finn
Daisy Ridley Rey
Adam Driver Kylo Ren
Oscar Isaac Poe Dameron
Andy Serkis Snoke
Domhnall Gleeson Hux
Max von Sydow Lor San Tekka
Lupita Nyong'o Maz Kanata
Gwendoline Christie Kapitan Phasma
Crystal Clarke Pamich Nerro
Pip Andersen FN-2003
Warwick Davis Wollivan
D.C. Barns
Simon Pegg Unkar Plutt
Kiran Shah Teedo

Pojawienia się Edytuj

Postacie Edytuj

Organizacje i tytuły Edytuj

Rozpocznij dyskusję Dyskusje o artykule Gwiezdne Wojny: Część VII: Przebudzenie Mocy

Więcej z Fandomu

Losowa wiki