FANDOM

Republika przekształcona w Imperium!

Strona Gwiazda Śmierci (lub jej część) została skopiowana z Empirepedii.

Sheev2

Gwiazda Śmierci
Gwiasmier
Gwiazda Śmierci
Nazwa Orbitalna Stacja Bojowa DS-1
Producent Imperialny Wydział Badań Wojskowych
Rodzaj Stacja Bojowa
Długość 160km x 160km x 160km
Załoga 774 576 - 1 161 293
Pasażerowie 431 717
Ładowność Ponad 1 000 000 000 t
Cena Bezcenna
Uzbrojona Tak

Gwiazda Śmierci- jedna z największych stacji bojowych Imperium. Została zniszczona w 0 BBY. Jej siła ognia umożliwiała destrukcje całej planety.

HistoriaEdytuj

Historia jej planu zaczyna się na długo przed bitwą o Geonosis, kiedy to Raith Sienar i Wilhuff Tarkin wyprawiając się na Zonamę Sekot rozprawiają o olbrzymiej stacji bojowej, którą można by zbudować. Plany te po części wpadły w ręce Geonosjan, którzy przekazali je hrabiemu Dooku, a ten następnie zawiózł je Sidiousowi. Geonozjanie rozpoczęli budowę Gwiazdy Śmierci, potem dokończyło ją Imperium. Pierwotnie budowano ją w systemie Horuz. To właśnie tam zniszczono pierwszą planetę Despayre, na której wysadzono niewolników i więźniów zmuszanych do budowy stacji. Potem Tarkin koniecznie chciał pokazać, że jego techniczny potwór będzie realizował jego doktrynę polityczną i rozwalił Alderaan. Następny na celowniku był Yavin 4, ale tam to Luke Skywalker zniszczył ją, a pomagali mu w tym w postaci duchowej - Ben Kenobi i potajemnie Exar Kun, który nie chciał by jego świątynia została unicestwiona wraz z planetą. Na pokładzie Gwiazdy Śmieci zginęło ponad milion ludzi załogi, 50 tysięcy to szturmowcy. Wkrótce na jej bazie powstała II Gwiazda Śmierci.

Zniszczenie Gwiazdy Śmierci04:02

Zniszczenie Gwiazdy Śmierci

full