FANDOM

Gunganie to rasa zamieszkująca planetę Naboo. Mieszkają w miastach znajdujących się pod powieszchnią wody swojej planety.

OpisEdytuj

Gunganie mają długie ręce i nogi. Ich charakterystycznymi cechami są: smukła budowa ciała, długie uszy, ciemny odcień skóry. Osobniki tej rasy mierzą ok. 190 cm wysokości.

Najbardziej znani GunganieEdytuj

Otoh GungaEdytuj

Otoh Gunga to
Otoh Gunga

Miasto Gungan

podwodne miasto, na planecie Naboo, w całości zamieszkane przez
Kaadu 02
Gungan. Jest to zespół połączonych Baniek hydrostatycznych.

KaaduEdytuj

Gunganie i zwierzęta zwane Kaadu, łączy szczególna więź. Trwa tak od tysiącleci, gdy pierwsi Gunganie oswoili te zwierzęta.

Historia Edytuj

Początki Edytuj

Na podstawie filmów o Gwiezdnych Wojnach nie wiadomo czy Gunganie pochodzili z Naboo czy też skolonizowali te planetę. Wiadomo zaś, że w pewnym momencie wybudowali pod wodą swoje miasto, w którym potem mieszkali.

Bitwa o Naboo Edytuj

Na niedługo przed bitwą o Naboo Gunganie musieli opuścić swoje miasto, ponieważ zostali odnalezieni przez wojska Federacji Handlowej. Później walczyli w bitwie o Naboo i przyczynili się do zwycięstwa Republiki Galaktycznej nad Federacją Handlową.

Dalsze losy Edytuj

Dalsze losy Gungan pozostają nieznane. Prawdopodobnie powrócili do mieszkania pod wodą, gdzie dalej prowadzili swoje życie, tak jak wcześniej.