FANDOM

Wiki

Pomóż nam!

Artykuł "Grievous" jest zalążkiem artykułu. Jeśli możesz, rozbuduj go.

Grievous urodzony jako Qymaen jai Sheelal był Kaleshianiskim generałem i wojskowym Kaleeshów. Grievous był cyborgiem. Z jego ciała zostały tylko oczy, płuca i serce. Żył w ostatnich latach istnienia Republiki, poległ z ręki Obi-Wana Kenobiego na Utapau w 19 BBY poczas Wojen Klonów.

Historia Edytuj

Początki Edytuj

Grievous urodził się jako Qymaen jai Sheelal na Kalee – planecie na Zewnętrznych Rubieżach. W nieznanym momencie wojny z Hukami, Qymaen wyruszył na wyprawę przeciwko wrogiemu plemieniu.

W późniejszym okresie czasu Qymaen przyjął imię Grevous.

Bitwa nad Coruscant Edytuj

Na niedługo przed bitwą o Corusannt gen. Grevious porwał kanlerza Palpatine' a(który zlecił mu to jako Darth Sidious). Później rozpętała się bitwa w czasie, której na ratunek Palpatine' owi ruszyli Obi-Wan Kenobi oraz Anakin Skywalker. W czasie walki został uszkodzony. Schwytał też dwóch Rycerzy Jedi oraz ,,schwytał Palpatine' a), został jednak pokonany przez Jedi. Jego statek wówczas został zniszczony, a Grevious zdołał uciec kapsułą ratunkową i poleciał na Utapau.

Pojedynek z Obi-Wanem i śmierć Edytuj

Niebawem na Utapau przybył Obi-Wan Kenobi, któremu takie zadanie zleciła Rada Jedi. Tam Rycerz Jedi stoczył długi pojedynek z Greviousem, którego ostatecznym zwieńczeniem była śmierć generała z rąk Obi-Wana, którzy strzelał do Greviousa jego własną bronią.

Grievous-meets-anakin f17a5f58

Grevous w czasie bitwy o Coruscant

Ciekawostki Edytuj

  • Disney pomylił się na facebooku, publikując post z Grievousem i Maulem, podpisując go: "Którego z tych Mrocznych Lordów Sithów boisz się bardziej?"

GaleriaEdytuj