FANDOM

Gizka
Gizka.jpg
Gizka na Lehonie
Planeta pochodzenia Lehon
Kolor skóry Jasnożółty z brązowymi cętkami
Kolor oczu Ciemny brąz

Gizki to niewielkie, wodnolubne zwierzęta żyjące w całej galaktyce.

CharakterystykaEdytuj

Największe osobniki mierzą 50 cm. Posiadają dwie kończyny, służące do przemieszczania, krótki ogon i dużą głowę. Są szybkie i trudne do złapania. Wydzielają również śluz. Nie jest ciężko je zabić, ze względu na to, że Gizki to delikatne stworzenia. Zazwyczaj przebywają w miejscach wilgotnych, niedaleko zbiornika wodnego. Spotkać je można na ManaanDantooine i oczywiście na ich ojczystym Lehonie, ale nie są wybredne, mogą przebywać nawet na statkach kosmicznych, o ile mają dostęp do pożywienia. Ze względu na ich rozmnażanie, przypominają króliki. Niewiele czasu potrzeba, by kilka Gizek zmieniło się w całe stado, zajmujące dostępne tereny. Najskuteczniejszym sposobem pozbywania się ich, jest podanie jednemu z osobników specjalnej trutki, która nie tylko spowoduje śmierć, ale również doprowadzi Gizkę do ataku na swych pobratymców, przenosząc dalej truciznę. Choć nie stanowią one zagrożenie i poza tym, że dobierają się do pożywienia, nie są szkodliwe, to większość ras za nimi nie przepada i nie toleruje ich na statkach. By się ich pozbyć trzeba użyć trutki. Gizki są jadalne, ale niezbyt smaczne.

CiekawostkiEdytuj

  • Gizki wydają odgłosy podobne do rechotu żaby
  • Gizki spotkał pozbawiony pamięci Darth Revan, gdy zostały załadowane na jego statek. Od gracza zależy ich los. Można je otruć, bądź polecieć z nimi na Lehon, gdzie same opuszczą statek albo oddać handlarzowi na Manaan.

GaleriaEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki