FANDOM

Wiki

Pomóż nam!

Artykuł "Geonosis" jest zalążkiem artykułu. Jeśli możesz, rozbuduj go.

Planeta
Geonosis

Geonosis
Geonosis
Region Zewnętrzne Rubieże
Współrzędne R-17
Długość dnia 30h
Długość roku 256 dni
Dominujący krajobraz Pustynie Skaliste
Ludność 100 miliardów
Klimat Ciepły
Struktura demograficzna Geonosjanie - 99%

Inne - 1%

Databank geonosis 01 169 1d04e086

Krajobraz Geonosis

Geonosis — pustynna planeta położona na Zewnętrznych Rubieżach. Na powierzchni brakowało roślinności, a zamieszkiwali ją przypominający owady Geonosianie. Znajdowała się tu między innymi arena, na której wykonywano publiczne egzekucje. To tutaj odbyła się Bitwa o Geonosis, którą uznaje się za początek Wojen Klonów. Planeta znajdowała się bardzo niedaleko Tatooine.

Historia Edytuj

Początki Edytuj

Na podstawie serii filmów o Gwiezdnych Wojnach nieznana jest data powstania Geonosis. Nie wiadomo też, w jaki sposób doszło do tego, że zamieszkali ją ludzie. W pewnym momencie jej istnienia powstała na niej arena, na której odbywały się m.in.: publiczne egzekucje.

Geneza wojen klonów Edytuj

Wydarzenia będące genezą trwających trzy lata wojen klonów rozegrały się właśnie na Geonosis. Po przejściu na Ciemną Stronę Mocy, były Rycerz Jedi Dooku osiadł właśnie na Geonosis. Z jego inicjatywy miał miejsce zamach na życie senator Naboo, Padme Amidali. Śledztwo w sprawie usiłowania zabójstwa doprowadziło Obi-Wana Kenobiego na Geonosis. Tam Obi-Wan został schwytany, a później przybyli mu na pomoc Anakin Skywalker i Padme Amidala. Miała miejsce próba publicznej egzekucji, która jednak się nie udała. Następnie na arenę przybyła armia Rycerzy Jedi wraz z żołnierzami-klonami. Na Geonosis rozpętałą się wówczas długa bitwa, w czasie której Dooku odciął Anakinowi rękę, a także starł się ze swoim byłym mistrzem, Yodą. Później Dooku uciekł.

Bitwa o Geonosis

Bitwa o Geonosis

Dalsze losy Edytuj

Dalsza historia Geonosis po bitwie rozpoczynającej wojny klonów pozostaje nieznana(przynajmniej na podstawie filmów z serii Gwiezdnych Wojen)