FANDOM

Freedon NaddJedi z czasów Starej Republiki, później Mroczny Lord Sithów i władca Onderona. Jako Sith był znany z biegłości w Magii Sithów.

HistoriaEdytuj

Ossus

Ossus, planeta, na której trenował Freedon Nadd jako Jedi

JediEdytuj

Czterysta lat przed wybuchem Wielkiej Wojny Sithów , Freedon Nadd pojawił się na planecie Ossus, aby rozpocząć szkolenie na Jedi. Pod czujnym okiem Mistrzów osiągnął imponujące umiejętności. Jego Mistrzowie zgodzili się co do jednego, że zostanie Rycerzem Jedi szybciej niż inni uczniowie, nawet ci, którzy przyszli przed nim - jeśli nie z powodu techniki, to z powodu rozumienia Mocy.

Kiedy przyszedł czas, aby kilku z uczniów zostało podniesionych do rangi prawdziwych Jedi, Nadd był przekonany, że jego postęp będzie odbywał się szybko. Wielkie było też jego zdziwienie, kiedy nie znalazł się wśród mianowanych na Rycerzy, pomimo swoich szybkich postępów i ciężkiej pracy.

Nie wiedząc, czego Mistrzowie oczekują od niego teraz, Freedon Nadd odszukał jego własną mistrzynię, Mattę Tremaynę, wierząc, że Matta powie mu, co ma robić. Jego mistrzyni znajdowała się w ogrodzie, ćwicząc szermierkę. Nadd stanął w średniej odległości od niej i czekał, aż sama zwróci na niego uwagę. Jednak po trzydziestu minutach starsza kobieta nawet na niego nie spojrzała. Narastająca od czasu ceremonii frustracja eksplodowała w młodym Jedi i wtedy Mistrzyni skierowała swój miecz w jego kierunku, zatrzymując go kilka centymetrów od jego klatki piersiowej. Zanim Nadd zorientował się, co się stało, Matta powróciła do swoich ćwiczeń, wciąż nie zamieniając z nim słowa. Ten czyn sprawił, że gniew Jedi wzrósł jeszcze bardziej, więc opuścił ogród w pośpiechu.

Freedon Nadd Holocron

Freedon Nadd widoczny w Holokronie Jedi

Chwilę potem, Mistrzyni Treymayna zawołała za nim i powiedziała, że nie może zdradzić mu, czego MIstrzowie od niego oczekują, i że Padawan musiał sam to odkryć, albo nigdy nie zostanie Jedi. Wściekłość Nadda wzrosła jeszcze bardziej, więc oskarżył MIstrzów o niechęć do dzielenia się wiedzą z uczniami. Ogłosił się też Rycerzem Jedi, twierdząc, że nie potrzebuje na to niczego pozwolenia. Przysięgał zostać najpotężniejszym Jedi, jaki kiedykolwiek żył, ale Matta wyzwała go na pojedynek, aby udowodnił, że zasługuje na moc, którą posiadał. Po krótkiej wymianie ciosów, Nadd zdobył przewagę nad Mistrzynią i już szykował się do śmiertelnego ciosu, gdy uświadomił sobie, że był to test, mający sprawdzić jego umiejętności. Nie zdążył zatrzymać ostrza i zabił swoją mistrzynię. Jej ciało ulotniło się, pozostały tylko szaty Jedi, leżące bezwładnie na ziemi.

Młody Jedi na początku patrzył tylko na szaty, które chwilę wcześniej były żywą osobą. Rozmyślając nad tym, co się stało, Nadd stawał się coraz bardziej zły na Mistrzów Jedi, któzy poddali go tak okrutnej próbie. Nadd pozwolił swoim emocjom pogrążyć go w Ciemnej stronie Mocy. Opuścił Ossus, myśląc, że Mistrzowie poddając go temu testowi, chcieli wyrzucić go z Zakonu. Myśli o zemście zamgliły jego osąd sytuacji i samozwańczy Rycerz Jedi skierował swój statek na terytorium nieistniejącego już Imperium Sithów, wierząc, że znajdzie tam coś, co pomoże mu zemścić się na Zakonie Jedi.

Poszukiwanie SithówEdytuj

Massassi

Wojownik gatunku Massassi

Nadd dotarł do przestrzeni, w której niegdyś rządzili Sithowie. Jego poszukiwanie Sithów doprowadziło go na planetę Ashas Ree, gdzie odnalazł prawdziwy holokron Sithów, stworzony tysiąclecia wcześniej przez króla Adasa, władcę pradawnego Imperium Sithów. Nadd postanowił rozszeryć swoje poszukiwania na całe terytorium Imperium Sithów, ale w czasie swoich podróży, nie odnalazł żadnego żywego przedstawiciela gatunku Sithów. Jednak los uśmiechnął się do niego, gdy dowiedział się o dziedzictwie Nagi Sadowa i jego pochówku na Yavinie IV. Nadd skierował swój statek na Yavin, mając nadzieję na odnalezienie pozostałości starożytnego Lorda Sithów.

Po lądowaniu na Yavinie, Freedon Nadd został zaatakowany przez wojowników z
Naga Sadow Timeline

Naga Sadow, Mistrz Freedona Nadda

rodzaju Massassi, zmutowanych genetycznie przez samego Nagę Sadowa. potęga nabyta podczas podróży dobrze mu służyła i nie miał zbytniego problemu z przekonaniem napastników, że jest godny bycia uczniem ducha Mrocznego Lorda i stać się prawdziwym Sithem. Nadd został zaprowadzony przez Massassich do Wielkiej Świątyni Sithów, gdzie były Jedi obudził ducha Nagi Sadowa. Mroczny Lord zdał sobie sprawę, że rzeczywiście, Mroczny Jedi jest niezwykle potęzny i uczynił z niego swojego ucznia. Nadd nauczył się wszystkiego od Sadowa, a nawet technik Magii Sithów. Jednak szkolenie Nadda musiało wkrótce się zakończyć, ponieważ prastara reguła Zakonu Sithów mówiła, że w Galaktyce może być tylko jeden Mroczny Lord Sithów. Freedon Nadd pokonał więc ducha Nagi Sadowa, tym samym stając się Mrocznym Lordem Sithów.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki