FANDOM

Ewoki to słabo rozwinięta rasa, zamieszkująca księżyc Endor, ich wodzem był Chirpa. Używały prymitywnego dialektu. Ich ciało pokryte było futrem. Ewoki były bardzo inteligentą rasą. Mieszkają w lesie na Endorze w prostych chatkach na drzewach.

PrzedstawicieleEdytuj

GaleriaEdytuj

Historia Edytuj

Początki Edytuj

Nie jest znana geneza istnienia Ewoków. Nie wiadomo czy pochodzą z księżyca Endoru czy też później się na nim osiedliły.

Powrót Jedi Edytuj

W 4 ABY Ewoki mieszkały na lesistym księżycu Endor. Po walce ze szturmowcem Imperium Galaktycznego jednego z nich spotkała Leia Organa. Mały Ewok wystraszył się, gdy kobieta się ruszała oraz zdejmowała kask.

Open-uri20150608-27674-rc3hp9 2c8d7df8

Ewok i Leia

Tymczasem przez łakomstwo Chewbaccy Han Solo, Luke Skywalker, Chewie oraz C-3PO i R2-D2 trafiły w pułapkę Ewoków. Misie te uznały C-3PO za bóstwo, którego wywyższyli. Resztę zaś zdecydowali usmażyć na pożarcie. Na polecenie Luke' a C-3PO kazał ich uwolnić, czego Ewoki nie zrobili. Misie uwolniły Chewbaccę, Hana, Luke' a i R2-D2 i przyjęły do stada, dopiero gdy Luke posłużył się Mocą(Ewoki myślały, że to C-3PO posługuje się magią). Tymczasem dołączyła do nich również Leia, którą przyprowadził Ewok, którego Leia spotkała.

God throne

Wywyższony przez Ewoki C-3PO

Po przyjęciu rebeliantów do stada C-3PO opowiedział misiom o wszystkim: o Luke' u, o Hanie, o Lei oraz o Vaderze itd. Ewoki przeraziły się i zdecydowały, że będą walczyć przeciwko szturmowcom. W czasie bitwy o Endor Ewoki wykazały się wielką odwagą. Pokonali wielu szturmowców, mimo iż żołnierze Imperium Galaktycznego posiadali zaawansowaną broń, a misie z Endoru kije.

Po upadku Imperium Galaktycznego Ewoki uczestniczyły w radosnej uczcie z okazji pokonania tegoż państwa.

Ciekawostki Edytuj

- w filmie Gwiezdne Wojny VI: Powrót Jedi Ewoku mówiły przyspieszonym językiem tybetańskim