FANDOM

Konstruowanie Gwiezdnej Kuźni

Bezkresne Imperium Rakatan, pierwsza znana cywilizacja w okresie Pre-Republiki

Era Pre-Republiki — epoka w historii galaktyki, przed 25,053 BBY, w którym założono Republikę. W tej epoce powstały i ewoluowały rasy w galaktyce, oraz został założony Zakon Je'daii, ale również Zakon Jedi. Powstało wtedy Bezkresne Imperium Rakatan, pierwszą znaną cywilizację, która rozprzestrzeniła się na wiele planet.

Historia Pre-Republiki była zdominowana przez tajemnicze, starożytne gatunki, które rozwinęły swoją technikę na długo przed ludźmi i innymi dobrze znanymi gatunkami. Niektóre z nich to: Columi, Killikowie, oraz Rakatanie. Nazwy i historia niektórych z tych gatunków zostały zapomniane, na przykład Niebiańscy, o których nie wiemy właściwie nic. Niektóre z bardziej rozwiniętych ras rozbudowywało swoją kulturę na inne, mniej rozwinięte planety i kolonizowało je. Niektóre cywilizacje budowały wielkie, dziwne budowle o nieznanych celach, na przykład Kuźnia Gwiazd.

Historia Edytuj

Na początku był Wielki Wybuch, który stworzył Galaktykę. Przez biliony lat, planety i ich mieszkańcy zakładali i rozwijali swoje cywilizacje i niedługo niektórzy zaczęli podróże w kosmos. Ci pierwsi, którzy się odważyli, zostali dawno zapomnieni, a jedyną pozostałością po nich były wielkie konstrukcje o nieznanym celu. System Koreliański był sztucznym tworem z tej epoki, a Drallowie i Selonianie zostali wszczepieni przez te nieznane cywilizacje do tego systemu. Starożytne gatunki używały swojej nauki, aby eksperymentować na florze i faunie innych planet, na przykład Kashyyyk i Tatooine. Niedługo potem, Devaronianie zostali jednym z pierwszych rozpoznanych gatunków, które rozwinęły umiejętność podróży gwiezdnych. W krótkim czasie, na skalę galaktyczną, gatunki takie jak Gree i Columi powstały i zniknęły ponownie.

Rakatan-0

Rakatanin

Po odkryciu niezwykłej siły na kilku światach w całej galaktyce, tajemnicze pojazdy przeniosły wszystkich wrażliwych na Moc na Tython. W 36,453 BBY, założono Zakon Je'daii, pierwszą organizację zrzeszającą wrażliwych na Moc.

Pierwszą znaną cywilizacją o intergalaktycznej potędze, było Bezkresne Imperium Rakatan. W 30,000 BBY, osiągnęło ono szczyt władzy, dominując światy tak dalekie od centrum państwa jak Dantooine i Honoghr, jednak właściwie składało się z tylko kilku planet. Jego siła opierała się na niewolnictwie, władcy Rakatan władali okrutnie nad wieloma gatunkami, takimi jak Ghorfa, Selkathowie i Ludzie. Jago pomnik ich władzy, wybudowali Kuźnie Gwiazd, artefakt Ciemnej strony, która napędzała ich maszyny wojenne.

WojnyMocy

Wojny Mocy na Tythonie

Tymczasem na Tythonie, w 25,793 BBY, niektórzy z Je'daii zaczęli marzyć o używaniu swojej potęgi dla własnego dobra i tak wyznawcy Bogan, zaczeli walczyć z wyznawcami Ashli. Zakon Je'daii się rozłamał i zaczęły się Wojny Mocy. Trwały one dziesięć lat i wyznawcy Ashli wygrali. Postanowili oni założyć nowy, lepszy zakon, którego członkowie będą nieśli pokój i harmonię, Zakon Jedi.

Bezkresne Imperium rozciągnęło się za daleko i agresja, która wcześniej je napędzała, skłoniła Rakatan przeciwko sobie. Rewolucja niewolników w całym Imperium i zniszczyła je, około 25,200 BBY. Wolni od Rakatan, byli niewolnicy z rodzajów ludzi i Durów zaczęły szybko się rozwijać, przejmując technologie z upadłego Imperium Rakatan, aby przyśpieszyć inowacje. W 200 lat, statki z hipernapędem zaczęły się rozprzestrzeniać i nareszcie szybkie i tanie podróże między planetami stały się możliwe.

Pre-RepublikaMapa

Mapa Pre-Republikańskiej Galaktyki niedługo po upadku Rakatan

W 25,130 BBY, na terytorium Zewnętrznych Rubieży, Xim wzrósł w potęgę w Gromadzie Tion. Zaczął zagarniać sąsiednie światy, tworząc nowe Imperium. Kiedy jednak dotarł do Gromady Si'Klaata, wszedł w konflikt z Huttami, z którymi walczył w pierwszej i drugiej bitwie o Vontor. Huttowie podpisali traktat z Vontor, który sprzymierzył ich z tubylcami i pozwalał im rekrutować ich do walki z Ximem. W końcu, w trzeciej bitwie o Vontor, Xim został pokonany i schwytany.

Rasy galaktyki były gotowe się zjednoczyć. Hipernapęd został już udoskonalony i Planety Jądra stały się łatwym celem podróż. Republika Galaktyczna została stworzona, wraz z podpisaniem Konstytucji Galaktycznej. To skończyło okres Pre-Republiki i zaczęło okres Starej Republiki.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki