FANDOM

Wiki.png

Pomóż nam!

Artykuł "Eeth Koth" jest zalążkiem artykułu. Jeśli możesz, rozbuduj go.

Eeth Koth — Jedi żyjący w ostatnich latach istnienia republiki. Używał miecza świetlnego o zielonej klindze. Zasiadał w Najwyższej Radzie Jedi.

BiografiaEdytuj

Młodość

Eeth urodził się około roku 65 BBY na Nar Shaddaa. Jako dziecko został osierocony, lecz w wieku czterech lat odnaleźi go Jedi i przyjęli do swojego zakonu. Przebywając tam zaprzyjaźnił się z Macem Windu. Eeth do roku 47 BBY szkolił swojego ucznia o imieniu Sharad Hett. Robił to aż do jego zniknięcia.

W roku 44 BBY Eeth walczył w piątej bitwie o Qotile.

Wojny Klonów

Bitwa o Geonosis

W roku 22 BBY Eeth Koth wraz z grupą 211 innych Jedi został wysłany na Geonosis, by ratować znajdujących się tam Obi-Wana Kenobiego, Anakina Skywalkera i Padmę Amidalę. Jako jeden z nielicznych przeżył walkę na arenie i poleciał kanonierką na stepy planety. Kanonierka jednak została zestrzelona, co spowodowało śmierć Taradosa Gona i pozostawienie rannego Sory Bulq. Kothowi ledwo udało się uratować rannego Sorę.

Bitwa o Korriban

Jakiś czas później Eeth Koth poznał kapitana Locka i wraz z nim został wysłany na planetę Korriban, gdzie jego wojska poniosły duże straty.

Bitwa nad Saleucami

W 21 BBY został wysłany na Saleucami. Jednak został zaatakowany przez flotę Grievousa i uwięziony. Lock nie miał tyle szczęścia i zginął. Został uwolniony przez Adi Gallia i Obi-Wan Kenobi.

EethKothCouncilSeat-DB.jpg

Eeth w radzie

Dalszy ciąg wojnyEdytuj

Jeszcze przez dwa lata urzędował w radzie Jedi, by potem ustąpić miejsca Agenowi Kolarowi.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki