FANDOM

Dexter Jettster — kucharz rasy Besalisk. Bliski przyjaciel Obi-Wana Kenobiego i Quinlana Vosa. Prowadził własną jadłodajnię. Ze względu na kontakty był wiarygodnym informatorem; z jego usług korzystali Obi-Wan i Quinlan.

BiografiaEdytuj

Niewiele
Dex w kuchniu

Dex w kuchni

wiadomo o przeszłości Dexa. Wiadomo, że po opuszczeniu swojej ojczystej planety Ojoma, miał barwne przygody. Dexter był wtedy przemytnikiem, ekspertem od broni i profesjonalnym wojownikiem.

Dexter spotkał Kenobiego gdy ten był jeszcze Padawanem. Jettster prowadził wtedy sklep z bronią na planecie Ord Sigatt. W pewnym momencie doszedł do wniosku, że zmieni zawód na bardziej bezpieczny. Jedną z ostatnich sztuk swojej broni sprzedał Jangowi Fettowi. Za wszystkie zarobione pieniądze sfinansował podróż na Coruscant.

W pewnym czasie
Dexter Jettster 2

Dexter Jettster

zwrócił się do niego Jedi Kenobi, który szukał informacji na temat Granta Omegii. Chociaż Dexter nic nie wiedział zaproponował, że popyta u swoich znajomych. To tam po raz pierwszy spotkał Anakina.

W 22 BBY ponownie zwrócił się do niego Obi-Wan. Tym razem szukał informacji na temat planety Kamino. Dwa miesiące od wybuchu Wojen Klonów Jettster dowiedział się o planowanym ataku na Bothawui, za atakiem miał stać Generał Grievous. Zmartwiony Besalisk powiadomił o tym swojego kolegę Obi-Wana.

Pod koniec Wojen Klonów do jego restauracji przybył Quinlan Vos i jego narzeczona Khaleen Hentz, Para szukała informacji na temat Anzackiej zabójczyni o imieniu Saljé Tasha. Dex miał za zadanie wypuścić plotki o tym, że Khaleen chce ją zatrudnić.

Na początku wielkiej czystki Jedi Jettster był poszukiwany przez Jedi imieniem Ferus Olin. Jedi ten szukał informacji na temat innych Jedi którzy przeżyli rozkaz 66 i czystkę.

Rysunki KoncepcyjneEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki