FANDOM

Wiki

Pomóż nam!

Artykuł "Darth Maul" jest zalążkiem artykułu. Jeśli możesz, rozbuduj go.

"Strach. Strach przyciąga bojaźliwych... silnych... słabych... niewinnych... skorumpowanych. Strach jest moim sprzymierzeńcem."
―Darth Maul o sobie

Darth Maul to mroczny lord i Sith, był Zabrakiem i pochodził z Dathomirylegendy. Używał specyficznego podwójnego czerwonego miecza świetlnego. Był uznany za zmarłego w roku 32 BBY, ale wiedźma Talzin, odkryła, że Maul żyje i kazała odszukać go krewnemu- Savage'owi Opress'owi.

HistoriaEdytuj

Young Darth Maul

Darth Maul spotyka przyszłego mistrza.

Młodość

"To był mężczyzna... Ale nie taki jak inni mężczyźni..."
Asa Naga o Maulu

Darth Maul urodził się na Dathomirze. Początkowo jego nazwisko brzmiało Opress. Gdy Maul miał kilka lat spotkał go Darth Sidious i wyczuł, że Zabrak jest wrażliwy na moc i może zostać Jedi. Sidous postanowił go wyszkolić na Sitha.

Maul zabijał żyjące istoty bezlistośnie.
DarthMaul Getting HisTatoos

Tatuowanie Maula.

Podczas jego treningu, każdy pokaz strachu był surowo karany przez Sidiousa, i każdą aluzję litości nagradzał z okrucieństwem. Podczas gdy Maul był nastolatkiem, jego mistrz już kuł go do broni do czystej nienawiści. Oznaczony przez tatuaże Sith, które pokrywały jego całe muskularne ciało, młody Zabrak był teraz ostatecznie narzędziem ciemnej strony. Pomimo tego, jego dzieciństwo
Maul training

Trening Maula

(jeśli można to tak nazwać), Maul miał ojcowskie odczuwania w kierunku do swego mistrza, i ani razu nie rozważał nad zabiciem go - Przed jego testem końcowym.

Ostateczna próba przybyła kiedy Maul był opuszczony, bez swego mistrza i odizolowanym świecie Zewnętrzncyh Rubieży, zmuszony przetrwać podczas tropienia przez hordy droidów zabójców i Mroczny Jedi. Po miesiącu czasu, Sidious powrócił i wyzwał swojego ucznia na pojedynek na miecze świetle, gdzie Maul szybko został zgubiony. Sidious więc opowiedział Maulowi który doznał niepowodzenia, i oznajmił przed nim, że ma potajemnie wyszkolonego innego ucznia żeby zastępować Maula cały czas. Wściekłość i nienawiść ogarnęły Maula i w jednym z końcowych wyzwań próbował zabić swego mistrza. Ale młody Maul był niczym dla Mrocznego Lorda Sithów, i kiedy emocje Maula były ostatecznie zniszczone, przygotował się na śmierć. Sidious się jeszcze śmiał przez potrzebę zabicia swojego własnego mistrza, Maul faktycznie zdał test końcowy. Sidious nazwał go Darth Maul zabrał do nowego domu na Coruscant.

Początki Edytuj

Na podstawie samych filmów nieznana jest data ani miejsce urodzenia Dartha Maula. Wiadomo, że w pewnym momencie swojego życia rozpoczął szkolenie na Sitha u Dartha Sidiousa/Palpatine' a.

Mroczne widmo Edytuj

W 32 BBY Darth Maul wciąż był uczniem Palpatine' a i wykonywał wszystkie zlecane przez niego. Z jego roazkazu poleciał na Tatooine, by dorwać Rycerza Jedi Qui-Gon Jinna, jego padawana Obi-Wana Kenobiego oraz Padmę Amidalę. W momencie, gdy ta trójka wraz z młodym Anakinem Skywalkerem opuszczali Tatooine Qui-Gon stoczył krótki, nierozstrzygnięty pojedynek z Darthem Maulem.

Niedługo później Darth Maul uczestniczył w bitwie w Theed na planecie Naboo. Tam zgodnie z Palpatine' a pozwolił Rycerzom Jedi wykonać pierwszy atak, po czym odbył długi pojedynek z Qui-Gonem Jinnem oraz Obi-Wanem Kenobim. W jego czasie Maul walczył podwójnym mieczem świetlnym. Zabił Qui-Gon Jinna, a w momencie gdy Qui Gon konał Maul walczył z Obi-Wanem, który w przypływie złości zabił go przecinając na pół. Przepołowione ciało Dartha Maula trafiło do szybu wentylacyjnego.

Darth Maul podczas ostatecznego pojedynku z Qui-Gon Jinnem i Obi-Wanem Kenobim

Darth Maul podczas ostatecznego starcia z Qui-Gon Jinnem i Obi-Wanem Kenobim