FANDOM

Legends3.png

Darth Malgus ― urodzony jako Veradun, był Mrocznym Lordem Sithów w czasach Wielkiej Wojny Galaktycznej.

Historia Edytuj

Młodość i szkolenie Sitha Edytuj

Veradun urodził się w przestrzeni Imperialnej i został wychowany przez adoptowanego ojca. Jeszcze w młodości, Veradun zabił Twi'lekańskiego służącego swojego ojca, ujawniając swoją przynależność do Ciemnej strony Mocy. Młody chłopiec został niezwłocznie wysłany do Akademii Sithów w Imperialnej Stolicy Dromund Kaas, gdzie został wojownikiem Sithów i odnoszącym sukcesy dowódcą Wojsk Imperialnych.

W czasie podróży na Geonosis, Veradun odkrył Twi'lekańską niewolnicę Eleenę Daru i zabrał ją jako swoją własną. Pomimo, że była właściwie jego niewolnikiem, dwójka zakochała się w sobie i walczyła razem w wielu bitwach w czasie Wielkiej Wojny Galaktycznej. Później Veradun pozbył się swojego pierwotnego imienia i nazwał się Darth Malgus.

Wielka Wojna Galaktyczna Edytuj

STAR WARS™ The Old Republic™ - 'Return' Cinematic Trailer06:17

STAR WARS™ The Old Republic™ - 'Return' Cinematic Trailer

Najpierw, Malgus i jego Mistrz Vindican poprowadzili zwycięskie odzyskanie światu Sithów Korribanu. Stanęło im na drodze dwóch JediMistrz Jedi Kao Cen Darach i jego młoda Padawanka, Satele Shan. Czteroosobowa konfrontacja zakończyła się śmiercią Daracha i ucieczką Shan. Po wygranej walce, Malgus zabił swojego Mistrza.

W ciągu wynikłej z Bitwy na Korrbian Wielkiej Wojny Galaktycznej między powracającym Imperium Sithów a wahającą się i osłabioną Republiką, Malgus brał udział w wielu bitwach i był uznanym wodzem.

MalgusVsShan-Hope.png

Malgus kontra Shan na Alderaan

Siły Sithów zaatakowały niczego się nie spodziewających Jedi na planecie Alderaan. Malgus od razu zaatakował jego byłego wroga, przyszłą Wielką Mistrzynię Jedi, Satele Shan, która dowodziła oddziałem żołnierzy, pod wodzą Jace'a Malcoma. Po krótkiej, ale zaciekłej walce, Lord Sithów został pokonany przez Jedi, która zrzuciła na niego klif. Po tych wydarzeniach Malgus musiał zacząć nosić maskę na twarzy, ponieważ został poważnie ranny.

Malgusświątynia.jpg

Malgus opuszcza płonącą świątynię Jedi

W 3653 BBY, Imperium rozpoczęło pokojowe negocjacje z Republiką, które tak naprawdę nie były niczym więcej jak tylko odwróceniem uwagi od prawdziwego celu ― stolicy Republiki na Coruscant. Darth Malgus został wybrany, aby wprowadzić oddział Sithów do częściowo opuszczonej (ponieważ najwięksi Rycerze uczestniczyli w "negocjacjach"), świątyni Jedi. Atak udał się głównie z powodu osłabienia Jedi, ale także efektu zaskoczenia. Malgus i jego drużyna zabili wielu Jedi, między innymi Mistrz Jedi Ven Zallow, który został rozpoznany przez Malgusa jako najpotężniejszy z Jedi obecnych w świątyni. Świątynia Jedi runęła, a siły Sithów zabiły ostatnich ocalałych.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki