FANDOM

Wiki

Pomóż nam!

Artykuł "Darth Krayt" jest zalążkiem artykułu. Jeśli możesz, rozbuduj go.

Darth Krayt (właściwie A'Sharad Hett) — człowiek, który służył jako Mistrz Jedi w ostatnich dniach istnienia Republiki. Później został Lordem Sithów i utworzył Nowy Zakon Sithów. Jego uczennicą była między innymi Darth Talon.

Historia Edytuj

A'Sharad Hett był synem legendarnego Rycerza Jedi Sharada Hetta i jego żony K'Sheek. Wkrótce został padawanem Jedi Ki-Adi-Mundiego, a później - An'yi Kuro. Kiedy był jeszcze nastolatkiem, Sharad Hett został zamordowany przez Aurrę Sing, która potem zginęła z ręki młodego A'Sharada Hetta. W czasie Wojen Klonów służył jako generał i dowodził klonami. Był uważany za charyzmatycznego lidera. Przetrwał Wojny Klonów i jako jeden z nielicznych Jedi przeżył czystkę w 19 BBY.

A'Sharad Saleucami

A'Sharad Hett jako Jedi w czasie Wojen Klonów

W końcu, A'Sharad Hett powrócił do swojej ojczystej planety, Tatooine. Tam walczył z Obi-Wanem Kenobim, w wyniku czego został wygnany z planety. A'Sharad obwiniał się za zniszczenie Jedi i został Łowcą Nagród. Podczas jednej z misji dotarł na Korriban, gdzie rozpoczął szkolenie Sitha pod okiem Mrocznej Lady XoXaan. Niedługo potem ogłosił się Lordem Sithów i przybrał imię Dartha Krayta.

Jako Krayt, stał sie założycielem i przywódcą Nowego Zakonu Sithów, znanego jako Jeden Sith. Odbudował Zakon Sithów i trzymał jego istnienie w tajemnicy, ukrywając obecność sithów na Korriban przed Jedi.

Zakon Sithów rósł w siłę i w końcu przejął kontrolę nad Galaktyką, a Krayt ogłosił się Imperatorem.

Darth Krayt miał dwie Ręce — Dartha Nihla i Darth Talon. Został zabity w 138 ABY przez Cade'a Skywalkera.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki