FANDOM

Kanon|Legendy

Wiki.png

Pomóż nam!

Artykuł "Darth Bane/Legendy" jest zalążkiem artykułu. Jeśli możesz, rozbuduj go.

Darth Bane (prawdziwe imię Dessel) — potężny Sith, Sith'ari i jednym z niewielu, którzy przetrwali masakrę na Ruusan. Zniszczył Bractwo Ciemności Lorda Kaana. Urodził się w roku 1026 BBY na planecie Apatros, a zginał w 980 BBY na Ambri z ręki swojej uczennicy Darth Zannah. Bane był Sithem który po około 3 tysiącach lat odkrył holokron Dartha Revana. Znalazł go w świątyni Rakatan na Lehonie. Twórca Zasady Dwóch.

Historia Edytuj

Młodość Edytuj

"Zdaje się, że twój stary odszedł za wcześnie, smarkaczu. Ktoś powinien ci wbić do głowy trochę rozumu!"
Gerd

Dessel urodził się w 1026 BBY, na planecie Apatros. Jego matka umarła zaraz po urodzeniu go, więc wychowywał go ojciec alkoholik - Hurst. Jego ojciec, jak większość mieszkańców Apatros, pracował w kopalni. Zarobione pieniądze przeznaczał na alkohol. Jakiś czas później zabrakło ich i jego ojciec systematycznie się zadłużał.

Gdy zmarł Hurst, Dessel nie rozpaczał. Winił swojego ojca, o to że pozostawił mu długi, których sam nie spłacił. By częściowo spłacić dług ojca Des musiał ciężko pracować w kopalni, gdzie wydobywał Cortosis.

Pewnego dnia po ciężkiej pracy w kopalni do Desa przyszedł inny górnik - Gerd. Gerd chciał się na nim zemścić za to że nie pozwolił mu zarobić na alkohol. Po krótkiej rozmowie z synem Hursta zaczęła się walka. Mimo tego, że chłopak był zmęczony po długiej pracy pokonał pijanego Gerda, któremu odgryzł palec. Podczas tej walki Dessel zauważył swoje dziwne zdolności - mimo ciemności był w stanie przewidzieć co zrobi przyjaciel jego nieżyjącego ojca.

Za bójkę z innym górnikiem Des został wydalony z pracy w kopalni. Po ciężkim dniu udał się do kantyny swojego kolegi - Neimoidianina, imieniem Groshik. Tam natknął się na pijanych wojskowych którzy szybko tracili pieniądze w grze w Sabaka. Po kilku kolejkach chłopiec zaczął wygrywać, a zdenerwowani wojskowi wyszli z lokalu odgrażając się mu.

Gdy z kantyny wychodził Des, okazało się że wojskowi już na niego czekali. W krótkiej szamotaninie dźgnięty nożem został ich przywódca, który chwilę później zmarł. Przestraszony Des uciekł z planety i zaciągnął się u Sithów.

Służba u Sithów Edytuj

Jakiś
Wędrowcy Mroku.png

Wędrowcy Mroku

czas po dołączeniu do wojsk Sithów osiągnął stopień sierżanta. Został skierowany na planetę o nazwie Phaseera. Jego przełożony Ulabore dostał rozkaz od Sithów. Nakazywał on całemu oddziałowi ruszyć za dnia w dżunglę, by zaatakować bazę Republiki. Des sądził, że to zły pomysł ponieważ mogli by w starciach stracić większość oddziału.

Dessel postanowił się sprzeciwić: Ulabore'a aresztował, a do Sithów wysłano raport, który głosił że baza Republiki została zdobyta. Gdy zaczynało się robić ciemno Wędrowcy Mroku wyruszyli.

Gdy dotarli do celu Des pożyczył karabin snajperski TC-17 od Luciay. W ciągu 3 sekund zastrzelił 8 z 9 żołnierzy stacjonujących w pobliskim bunkrze. Po zajęciu całego posterunku okazało się że zginęło tylko 9 żołnierzy Wędrowców Mroku. Jakiś czas później mężczyzna udał się do bazy.

W bazie czekał na niego zdenerwowany Ulabore z innymi żołnierzami. Dessel za bunt został aresztowany.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki