FANDOM

Kanon|Legendy

Darth Bane ― ludzki Mroczny Lord Sithów, który wprowadził Zasadę Dwóch, reformując tym samym zakon Sithów. Miał ucznia, którego nauczył wszystkiego, co wiedział i który zabił go, zostając następnym Mrocznym Lordem Sithów.

W czasach Dartha Bane'a istniał zakon sithów, który został zniszczony w całości przez Jedi. Bane, jako jedyny ocalały, nie zamierzał odbudowywać zakonu w takiej samej formie. Widział, jak Sithowie wyniszczają się nawzajem, przez to osłabiając zakon. Uznał też, że dwóch Sithów będzie mogło się ukrywać i łatwiej planować zniszczenie Jedi i Republiki z ukrycia, manipulując całą Galaktyką. Dlatego Darth Bane wybrał tylko jedengo ucznia, jedynego jego zdaniem godnego jegho nauk. Przekazał temu uczniowi sekrety Ciemnej Strony Mocy i wytłumaczył mu filozofię Zasady Dwóch, którą stworzył. Uczeń później zabił Bane'a i po jakimś czasie wybrał sobie własnego ucznia, kontynuując dzieło Bane'a. W takiej formie Sithowie wzrastali w siłę, aż do czasów Dartha Sidiousa, który rozpoczął Wojny Klonów, konflikt którego jedynym celem było osłabienie Republiki i zrealizowanie planu Sithów od czasów Bane'a.

Zjawa Dartha Bane'a ukazała się w czasie Wojen Klonów Wielkiemu Mistrzowi Jedi Yodzie, który przybył na Korriban w poszukiwaniu wiedzy.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki