FANDOM

Wiki

Pomóż nam!

Artykuł "Coruscant" jest zalążkiem artykułu. Jeśli możesz, rozbuduj go.

Planeta
Coruscant

Coruscant
Stolica Galaktyki
Region Światy Środka
Współrzędne L-9
Długość dnia 24 h
Długość roku 368 dni
Dominujący krajobraz Drapacze chmur
Ludność 1 bilion oficjalnych, stałych mieszkańców
Klimat Umiarkowany
Struktura demograficzna Ludzie (78%)

Inne rasy (22%)

Coruscant to planeta będąca stolicą galaktyki. Przez tysiąclecia była stolicą Republiki i najważniejszą planetą całej galaktyki. Cała powierzchnia planety była zabudowana miastem - wyjątek to szczyt gór Manarai oraz okolice czap polarnych na biegunach. Coruscant była domem dla miliardów istot, a że przebiegała przez nią duża ilość szlaków handlowych, znajdowały się na niej w przeciągu tysiącleci siedziby wielu korporacji, firm, organizacji i gangów (jak chociażby Czarne Słońce).

Opis PlanetyEdytuj

Coruscant planeta

Coruscant z orbity

PołożenieEdytuj

Coruscant znajduję się na terenie światów środka w sektorze i układzie Coruscant. W układzie Coruscant jest jeszcze 6 innych planet. Od Jądra Galaktyki dzieli ją 10000 lat świetlnych. Znajduje sie tu dużo ważnych budynków.
Coruscant lond

Powierzchnia Coruscant

Między innymi Senat Galaktyki i Świątynia Jedi.

KlimatEdytuj

Coruscant miało bardzo rozbudowany system kontroli warunków pogodowych. 
Coruscant view EII 1

Krajobraz Coruscant

Utrzymywany był on sztucznie, dzięki Sieci kontroli pogody Coruscant. System ten polegał na używaniu serii zwierciadeł orbitalnych, dzięki którym można wydłużyć lato.

ZabudowaniaEdytuj

W górnych partiach planety były drogie drapacze chmur i apartamentowce. Było tam czysto i ładnie. Porządku pilnowała policja. W niższych partiach planety było coraz gorzej: na samym dole roiło się od dzikich zwierząt i przestępców. Zdarzało się, że w dolnych poziomach można był się natknąć na Dianogę.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki